  • Data: 2020-08-15 04:06:58
    Temat: Re: Co wybrać?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-08-14, Mateusz Viste <m...@x...invalid> wrote:

    > Tacy będą w stanie to zrobić niezależnie od tego, w jaki sposób odbywa
    > się głosowanie czy referendum. Obstawiam zresztą, że łatwiej im w
    > dzisiejszej demokracji, w której wygrywa tani populizm za poparciem
    > mas. W końcu NSDAP nie wzięło się znikąd.

    To jest taki suwak na tym samym potencjometrze. I Ty, i ja znajdujemy
    się na nim. NSDAP też się tam znajduje. To jest kwestia uwarunkowanie
    społecznego co jest dla kogo akceptowalne. Dlatego m.in. uważam, że
    powinno się zostawić zdrowy margines i nie sporwadzać tworu, którego
    elementem są żywe i czujące osoby do statusu trybika w spółce, bo jednak
    w takim układzie bliżej jest do NSDAP. MZ oczywiście.

    > Jak najbardziej mój. Z naciskiem na "decyduje", a nie "prowadzi do
    > faszyzmu", jak to starasz się obrócić. Skoro płacę podatki, to
    > chciałbym mieć jakiś wpływ na to, na co idą - czy na wojsko, czy na
    > drogi, czy może na sierocińce. Korwinowska alternatywa to brak podatków

    Nikt nie odmawia tego wpływu, raczej protestuje przeciwko wypchnięciu na
    margines decydowania tych, którzy z jakiś powodów nie płacą w Polsce
    podatków. A protest bierze się z tego, że forsa nie jest jednak jedynym
    istotnym czynnikiem.

    --
    Marcin