eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCo zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą? › Re: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Subject: Re: Co zamiast styropianu w warstwie instalacji pod podłogą?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 6 May 2018 14:59:18 +0200

    W dniu 2018-05-06 o 10:39, Bob Budowniczy pisze:

    > Podłogówka to taki wymysł pod pompy ciepła, bo te mają jako taką
    > sprawnosć gdy grzeją niskotemperaturowo, czyli grzejnik musi być
    > ogromnych rozmiarów, dlatego wciska się go w podłogę. To taki syf, że
    > lepiej się za to nie bierz, same wady a zalet brak.

    Ja, mosz recht. Ino kachloki, żelezioki i wongiel.
    Fulosz jak niyzdowo rzić.

    > Głupio mi wygląda ocieplenie pod płytą, ja bym się w to nie bawioł,
    > tylko płytę zaizolował od góry folią, czy lepikiem i dał ocieplenie na
    > płytę.

    Mowa jest o płycie fundamentowej, a nie o fundamencie, który można
    odizolować termicznie pionowo od gruntu. Jak postawisz ściany nośne na
    takiej niezaizolowanej płycie to zafundujesz grzyba na dole ścian, przy
    podłodze. Ścian nie postawisz na wylewkach, aby mogły być odizolowane
    termicznie od płyty fundamentowej i gruntu. Muszą stać na fundamencie
    lub płycie fundamentowej.