  • Data: 2015-03-04 18:52:26
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: zażółcony <r...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-04 o 18:05, Budzik pisze:
    > Użytkownik zażółcony r...@c...op.pl ...

    > Stalin i Hitler to obowiązkowe szczepienia...? Nieźle...

    To była tylko skrajna metafora przywódcy, który
    ma poglądy w kierunku 'nadmiernej regulacji'
    i stosowania 'przymusu'. Takiego, który
    społeczeństwu nie służy, ale nim manipuluje
    wykorzystując istniejące w nim naturalnie
    lęki i fobie np. przed 'obcym', 'nieznanym'.

    Kwestia szczepień to kwestia demokracji.
    Czym innym jest ograniczyć wolność, a czym innym
    zmuszać do jakichś działań.

    Zazwyczaj przy każdym _nakazie_ jest jakieś
    duże 'jeśli', które jest dopasowane
    do wyborów członka społeczeństwa i jego
    poziomu 'intelektualnego', zdolności.

    Np. 'jeśli chcesz jeździć samochodem
    musisz mieć prawo jazdy i stosować
    się do różnych przepisów'.

    'Jeśli chcesz prowadzić firmę to
    .. uffff, zaczyna się jatka. Sporo
    Papierologii, obowiązków ...'

    'Jeśli chcesz założyć bank, to ...
    xxx!@#. Na początek ogromny kapitał
    musisz już mieć. A potem w paluszku
    całe ustawy i rozporządzenia regulacyjne,
    mnóstwo podmiotów z którymi MUSISZ
    współpracować itp itd.'. Kosmos.

    Ale wróćmy wcześniej, na poziom
    podstawowy...

    'Jeśli masz dziecko, to musisz
    je posyłać do szkoły'.
    I tu już są kontrowersje.
    Jeśli rodzicielstwo jest świadome i odpowiedzialne to, powiedzmy, jakoś
    ujdzie. Ale i tu się znajdzie opór ...
    Ale masz i rodzicielstwo nieodpowiedzialne.
    Masz też wypiętych ze społeczeństwa cyganów, którzy maja gdzieś ...

    Dzieci to okno na obszar, w którym demokracja
    starająca się dopasować regulacje do indywidualizmu
    odbija się o biologię np. podstawowe instynkty
    człowieka, nie do końca świadome, które regulacji się nie za bardzo
    poddają, trudno z nimi dyskutować - i tu kompromisty
    są najtrudniejsze.

    Na takich raczej się nie buduje następnych, np.
    'Jeśli posyłasz dziecko do szkoły, to masz obowiązek
    je szczepić'.
    Trudna sprawa ...

    A takie:
    'Masz obowiązek się szczepić'

    Tu nie ma 'jeśli'.

    'Jeśli żyjesz to masz się szczepić'.
    Nie ma tu żadnego Twojego wyboru.
    Takich rzeczy dobrze ułożona demokracja unika.

    Natomiast nie stronią od tego typu regulacji
    ustroje totalitarne.