  • Data: 2015-03-06 12:29:38
    Temat: Re: Cos dla naszego przyglupa XL [cross]
    Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-03-05 o 19:08, zażółcony pisze:

    > Otóż to - strach.
    > Jedni boją się szczepionek, inni ich braku.

    No właśnie, właśnie - jedni boją się szczepionek, inni bali się
    świńskiej (czy ptasiej) grypy i braku zapasów szczepionek - to właśnie
    napisałam. ;)

    A serio - rozumiem o co Ci chodzi, ale w swoim imieniu mogę powiedzieć,
    że szczepienie nie wynika u mnie z osobiście odczuwanego lęku przed
    chorobą, bo nie szczepię się na żadne dodatkowe choróbska, nigdy do
    głowy mi nie przyszło zaszczepić się przeciwko grypie na przykład.
    Jakkolwiek górnolotnie by to nie zabrzmiało, u mnie wynika to raczej z
    jakiegoś elementarnego zaufania do lekarzy, którzy, kierując się swoimi
    i swoich poprzedników doświadczeniami w leczeniu, stworzyli listę
    szczepień obowiązkowych. No i dodatkowo z odrobiny pokory i świadomości,
    że poczytanie paru artykułów w internecie* tej wiedzy i doświadczeń mi
    nie zastąpi. Co nie znaczy, że nie będę patrzyła na ręce każdemu
    lekarzowi, z którym mam osobisty kontakt, bo co innego każdy jeden
    indywidualny lekarz, a co innego doświadczenie wielu.

    *Których sensowności NB ludzie nie są w stanie zweryfikować, a często
    nawet zrozumieć, już tu była o tym dyskusja, więc nie będę się powtarzać.

    BTW Dzisiaj akurat jak wiozłam córę do szkoły, mówili w radiu o
    szczepieniach i m.in. o karach dla rodziców za niepoddawanie dzieci
    szczepieniu. Padło pytanie, czy powinno się takich rodziców karać. Na co
    moja córka od razu wypaliła - a po co, przecież dostateczną karą będzie
    dla tych rodziców choroba dziecka! W zasadzie jestem podobnego zdania,
    uważam, że lepsze jest rozwiązanie typu amerykańskiego (i innych krajów,
    w których teoretycznie szczepienia nie są obowiązkowe) - szczepienia są
    wymagane przed przyjęciem do szkoły, na uczelnię itp. Jak ktoś tak
    bardzo nie chce, to niech się nie szczepi. Bo pomimo wszystko mam
    nadzieję, że zdrowy rozsądek przeważy.

    > cywilizacji. Rozwój wiedzy genetycznej przyniesie,
    > mam nadzieję, metody bardziej zindywidualizowane.

    Być może przyniesie, być może nie. Pewne jednak, że i wtedy będą
    przeciwnicy. Sama miałabym/mam obawy do grzebania przy genach.

    > To jest wyścig. Jak wywieramy presję ewolucyjną
    > na jakieś niepożądane mikroby, to najsłabsze
    > zginą, ale te które przeżyją stają się
    > naprawdę trudnymi przeciwnikami. Czasem
    > więc lepszą strategią, bardzo dobrze znaną
    > w naturze, jest pozwolenie na to, by słaby
    > drapieżnik również się najadł i wtedy mamy
    > gwarancję, że nawet jak się pojawią drapieżniki
    > silniejsze, to będą się krzyżować ze słabymi
    > i ogólnie ich agresywne cechy będą się 'rozmydlać'
    > w populacji.

    No ale to czysta fikcja, bo czego nie zaszczepimy, to będziemy leczyć
    antybiotykami czy innym świństwem, więc to nie będzie taka "ewolucja bez
    wspomagania". A chyba nie zostaniemy nagle przeciwnikami leczenia...

    Ewa