    Subject: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 12 Oct 2021 20:48:18 +0200

    W dniu 12.10.2021 o 12:03, J.F pisze:

    > [...]
    >
    > Przy czym to AGM w/g Jenoxa ... niewiele lepsze.
    >
    > Swoja droga ciekawe - samochody z systemem start-stop ponoc szybko
    > zajezdziaja akumulatory, i sa wymagane lepsze, np AGM.
    >
    > A to przeciez czesty, ale latwy rozruch jest.
    > Rozruch tez szkodzi, czy przy okazji czesto bilans ujemny i
    > rozladowane dlugo sa?

    Może urban legend? Nie spotkałem się z tym problemem.

    > Wiekszy panel stanowi rozwiazanie, ale wiekszy aku bilansu nie
    > uratuje. Tyle tylko, ze moze sie w mniejszym % wyladuje ... ale czy to
    > pomoze.

    Powinno. Skoro drenuję na poziomie 15W/h to licząc nawet 20h drenażu
    osiągam 300Wh. Jeśli panel potrafi 280W/h to po ~1,5 godzinie mam
    naładowany aku do stanu full. Przy "ledwosłońcu" dłużej ale w miarę
    skutecznie (jeszcze nie wiem ile to będzie, jutro wieszam panel i będą
    pomiary w "ledwosłońcu". Zakładam 10% czyli ok 30W, co powinno mi
    wystarczyć. Aku 220Ah to inaczej 2640Wh, przy czym rozładowanie (drenaż)
    300Wh wynikowo daje ubytek niewielkiego procentu z jego pojemności,
    którego raczej nie można zaliczyć jako cykl :] Może po tygodniu
    "gównosłońca" będzie gorzej ale mam jeszcze wiatrak :D

    > A to zwykle rozruchowe, i cykli glebokich wytrzymuja mniej.
    > A w dodatku zuzyte.

    Niewiele, właśnie ładuję taki. Miał rano 11.9V przez 12h ładowania
    prądem od 4,5A do teraz, osiągnął 13.3V i pobiera nadal ok 2,5A. Liczę
    że do rana dojdzie do 14V. Potem zrobię mu test pojemności i obciążę
    przez 10h żarówką 25W, żeby zmierzyć jego napięcie po 10h. Chyba
    trafiłem dobrą sztukę (Mercedes) Nawet nie wiem jaki jest stary ale
    darowanemu koniowi...:D

    > No ale moze nowy panel zapewni tylko plytkie wyladowania.

    Prędzej szybki przybytek. Panel pracuje raczej w dzień :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>