eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieCrosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotnośćRe: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!news-out.netn
    ews.com!news.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlne
    d.com!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Crosspost: Dzielę się: Akumulatory i ich żywotność
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    References: <sk15l5$2e15a$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <61647a18$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <1xc3sj50dowpt.1d2pceexfkne8$.dlg@40tude.net>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Tue, 12 Oct 2021 20:48:18 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.14.0 Hamster/2.1.0.11
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <1xc3sj50dowpt.1d2pceexfkne8$.dlg@40tude.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 211012-4, 12.10.2021), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 62
    Message-ID: <6165d897$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 78.10.251.184
    X-Trace: 1634064535 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 78.10.251.184:53254
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4044
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:767680 pl.misc.budowanie:577215
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 12.10.2021 o 12:03, J.F pisze:

    > [...]
    >> Właśnie omijam ten problem...ale cena AGM nie jest zadowalająca.
    >
    > Przy czym to AGM w/g Jenoxa ... niewiele lepsze.
    >
    > Swoja droga ciekawe - samochody z systemem start-stop ponoc szybko
    > zajezdziaja akumulatory, i sa wymagane lepsze, np AGM.
    >
    > A to przeciez czesty, ale latwy rozruch jest.
    > Rozruch tez szkodzi, czy przy okazji czesto bilans ujemny i
    > rozladowane dlugo sa?
    >

    Może urban legend? Nie spotkałem się z tym problemem.

    >> Wymyśliłem inaczej. Dotąd miałem panel 100W i akumulator 60Ah, właśnie
    >> akumulator mi zdycha po 2 latach. Mam drenaż akumulatora/obwodu na
    >> poziomie 15-20W (alarm, router GSM i kamery na działce). Latem jest OK
    >> ale zimą, pomimo odcięcia zasilania na poziomie 11V już mi nie wyrabia i
    >> zdycha szybciej niż rok temu bo słoneczko operuje krócej. Dorobiłem
    >> sobie wiatrak 0,5 kW ale wiatru też mało.
    >>
    >> Wymyśliłem jak to obejść i właśnie zakupowuję panel 280W i podłączam
    >> akumulator 220Ah.
    >
    > Wiekszy panel stanowi rozwiazanie, ale wiekszy aku bilansu nie
    > uratuje. Tyle tylko, ze moze sie w mniejszym % wyladuje ... ale czy to
    > pomoze.

    Powinno. Skoro drenuję na poziomie 15W/h to licząc nawet 20h drenażu
    osiągam 300Wh. Jeśli panel potrafi 280W/h to po ~1,5 godzinie mam
    naładowany aku do stanu full. Przy "ledwosłońcu" dłużej ale w miarę
    skutecznie (jeszcze nie wiem ile to będzie, jutro wieszam panel i będą
    pomiary w "ledwosłońcu". Zakładam 10% czyli ok 30W, co powinno mi
    wystarczyć. Aku 220Ah to inaczej 2640Wh, przy czym rozładowanie (drenaż)
    300Wh wynikowo daje ubytek niewielkiego procentu z jego pojemności,
    którego raczej nie można zaliczyć jako cykl :] Może po tygodniu
    "gównosłońca" będzie gorzej ale mam jeszcze wiatrak :D
    >
    >> Inna sprawa, że mam darmowy dostęp do lekko zużytych akumulatorów z
    >> TIRów, więc na początek takiego aku użyję :)
    >
    > A to zwykle rozruchowe, i cykli glebokich wytrzymuja mniej.
    > A w dodatku zuzyte.

    Niewiele, właśnie ładuję taki. Miał rano 11.9V przez 12h ładowania
    prądem od 4,5A do teraz, osiągnął 13.3V i pobiera nadal ok 2,5A. Liczę
    że do rana dojdzie do 14V. Potem zrobię mu test pojemności i obciążę
    przez 10h żarówką 25W, żeby zmierzyć jego napięcie po 10h. Chyba
    trafiłem dobrą sztukę (Mercedes) Nawet nie wiem jaki jest stary ale
    darowanemu koniowi...:D
    >
    > No ale moze nowy panel zapewni tylko plytkie wyladowania.

    Prędzej szybki przybytek. Panel pracuje raczej w dzień :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>
    PIBAĆ JES

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1