  • Data: 2015-02-25 11:30:58
    Temat: Re: (Ćwierć) inteligentny budynek
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 25 lutego 2015 10:09:32 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:

    > Możesz to spiąć z timerem, albo czujnikiem ruchu :-)

    Moznaby, mozna :)

    > No i właśnie tego nie rozumiem, dlaczego cały dom ma się zgasić dopiero za
    > 60s?
    > To że sypialnia się zgasi za 60s to rozumiem i popieram.

    Z chocby dwoch powodow:

    1. Wlazac do sypialni gdzie spi juz zona - nie zapalam tam zadnych swiatel,
    a swiecace z "oddali" salon / kuchnia pozwalaja na dotarcie do lozka bez
    deptania po spiacym obok psie :D

    2. Bo mi sie nie chcialo dzielic funkcji opozniajacej wylaczanie osobno dla
    sypialni, a osobno dla reszty domu ;) Zreszta nie widze powodu (oprocz
    oszczednosci w swieceniu o 60sek krocej reszty domu ;) dla ktorego to
    rozwiazanie mialoby miec jakies wady :) To, ze w salonie swiatlo zgasnie 60
    sek pozniej niz klikam nie ma dla mnie zadnego znaczenia - wazne, ze zgasnie :)

    > Nie gniewaj się ale ja to tak widzę: zrobiłeś sobie automatyczne gaszenie
    > całych kondygnacji więc się oduczyłeś gasić światło w pojedynczym
    > pomieszczeniu (pralnia) więc później sobie dorobiłeś automatyczne gaszenie
    > po jakimś czasie :-)

    A wlasnie ze bylo odwrotnie! :-) Gaszenie kondygnacji / calego domu zrobilem
    ledwo pare miesiecy temu, a mieszkam juz 5 lat. Dotad nie bylo czasu.
    To zreszta dowod na to, ze taka funkcjonalnosc jest rzeczywiscie potrzebna,
    bo zostala wykonana (mimo lenistwa) w trakcie normalnego uzywania instalacji ;)

    > Ja po prostu mam odruch że jak skądś wychodzę to gaszę światło. (wyjątkiem
    > jest garaż bo stamtąd _wyjeżdżam_ więc tam jest automat), nie pamiętam od
    > lat takiej sytuacji bym gdzieś zapomniał zgasić światło. - to jest po prostu
    > odruch bezwarunkowy.

    Ja najczesciej zapominalem gasic w pralni. Ale to dlatego, ze gasze calosc
    (lazienka + pralnia) przy wyjsciu z samej lazienki. Pralnia jednak jest
    "za rogiem" i przy wyjsciu z lazienki nie widac czy tam sie swieci czy nie
    (szczegolnie w dzien), dlatego czesto wychodzac z pralni myslalem "zgasze
    calosc", a przy wyjsciu z lazienki myslalem "nie swieci sie to nie gasze" :)

    A ze wisi tam ~250W w halogenach to oszczednosci na tej prostej funkcji
    sa wymierne :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.