  • Data: 2015-09-12 11:35:17
    Temat: Re: Ćwierć-inteligentny dom, PLC, ladder programming
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-09-12 o 10:37, Budyń pisze:
    > z pomiarów temperatury - one troche trwają. Gdybym wtedy chciał
    > machnąć to bym czekał na wynik. (chyba bo moze sa metody na obejscie
    > problemu, mam tylko pomiary, niczego innego 1wire nie mam)
    A czujniki masz zasilane z magistrali, czy zewnętrznie? Jak z
    magistrali, to musisz przywyknąć do opóźnień, bo na czas konwersji każdy
    czujnik "ssie" energię z magistrali skutecznie ją blokując. A może
    powinieneś zmienić podejście do samego odczytu, jeśli np. co jakiś czas
    dokonujesz odczytu wszystkich czujników po kolei, może lepsze będzie
    kolejkowanie tego, z możliwością wykonania po drodze innych operacji o
    wyższym priorytecie? Pomiar temperatury w domu to przecież proces wolno
    zmienny, więc jeśli odczytasz ją nawet co parę minut, to świat się nie
    zawali ;-)

    Maciek