  • Data: 2010-04-25 16:34:47
    Temat: Re: Czarna folia odporna na UV
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ptoki wrote:
    > On 24 Kwi, 22:54, "Gejzero" <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Folia kazda zejdzie po roku naswietlania, a nawet jak bedzie
    > akceptowalna to przy chowaniu calosci na zime sie podrze i juz drugieg
    > roku nie przezyje. Duzo tej folii trzeba, moze warto ja wymieniac co
    > roku a te stara pod truskawki polozyc zeby chwasty nie wylazily?
    >
    > Zreszta to co mi sie wydaje to planujesz rozlozyc ja plasko i nasypac
    > na nia trocin. Kiepski pomysl. Bo trociny biale i przykryja folie wiec
    > ona im nie pomoze sie nagrzewac.
    Na dachu kanały z czarnej folii umieszczone w troszke większych kanałach z
    folii przeźroczystej, w to wszystko w odpowiedni sposób wdmuchuje sie
    normalne powietrze z jednej stony a z drugiej uzyskuje podgrzane, które
    następnie jest kierowane w miejsce "pod trociny"
    Blacha odpada bo to ma pelnic funkcję "rury"

    Takie kolektory w wielu publikacjach są przedstawiane.np:
    http://www.uwm.edu.pl/kolektory/kolektory/kolektory/
    scheminstpow.html#rekaw

    Właśnie coś takiego mnie interesuje ale usytuowane na płaskim dachu.

    Wracając do folii, skoro robią folię ogrodniczą nawet 4-ro sezonową to i
    czana powinna występować bez tych "uszlachetniaczy- ekologicznych"
    powodujących szybkie jej starzenie się i rozpadanie.

    Dokładnie wczoraj "podziwiałem" u siebie na ogrodzie sznurek z tworzywa
    sztucznego, który ma spokojnie 20 lat i te wszystkie lata był cały czas
    wystawiony na działanie czynników zewnętrznych: światło słoneczne, woda,
    mróz i jakoś nie stracił zbytnio na swoich właściwościach. Dlaczego więc nie
    produkują już tak wytrzymałych tworzyw do zastosowań "specjalnych"
    nieekologicznych :P ?

    Gejzero.