    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czary-mary (kamera termowizyjna)
    Date: Sun, 17 Jan 2010 17:16:03 +0100

    kiki wrote:
    > "rrr." <r...@r...or> wrote in message
    >
    > Mogło i tak być. Zwykle rozgarnięty człowiek, który wie czego szuka
    > od razu złapie sprzężenie zwrotne co widzi :-)
    > Bez przesady z ta interpretacją :-)

    a jednak sie mylisz...

    po pierwsze trzeba wiedzieć jak fotografować i w jakich warunkach.

    potem trzeba jeszcze umieć interpretować (poprawnie) to co jest na
    termogramach.

    Dodam że im tańsza kamera (czytaj mniejsza rozdzielczość i mniejsza
    dokładność pomiaru) tym trudniej zinterpretować poprawnie otrzymane
    termogramy.

    W polsce wiekszość audytorów używa najtańszych kamer ok 12 000 zł o
    rozdzielczość ok 160 x 120 px, daj boże że nie takich co maja dokładność
    +-5st :)

    Np aby wykryć nieszczelności izolacji powinno sie wywołac w budynku lekkie
    podciśnienie tak aby zimne powietrze z zewnątrz dostawało sie do środka.
    itp...

    troche sie tym interesowałem ale sobie temat odpuściłem bo aby to solidnie
    robić trzeba naprawdę wydać sporo forsy na dobry sprzęt, dodam ze profi
    program do interpretacji termogramów kosztuje prawie 3000 $ :)