  • Data: 2021-03-22 09:40:54
    Temat: Re: Czeka mnie REWOLUCJA. Gaz.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-03-21 o 00:16 +0100, Uzytkownik napisał:
    > Płyta indukcyjna ma moc rzędu 7500-7600W. Aby podłączyć ją do jednej
    > fazy to ta faza dla samej płyty grzewczej musiałby mieć
    > zabezpieczenie ponad 32A. Przewody o przekroju 2,5mm2 po prostu by
    > się grzały, a ich izolacja by się topiła. Dlatego takie płyty
    > podłącza się pod 2 fazy i wtedy można to zasilanie rozbić na 2 obwody
    > po 16A, a wtedy przewody wystarczą o przekroju 2,5mm2

    Wszystko prawda, ale bez przesady - przez kilka lat użytkowałem płytę
    indukcyjną w mieście, na zwyczajnej instalacji jednofazowej, bo w
    mieście raczej mało kto bawi się w 3F. Na rynku istnieją modele płyt
    obliczone akuratnie na obwód 32A. Działało bardzo dobrze. Oczywiście
    trzeba mieć do kuchni pociągnięty obwód 6 mm?, a sama płyta powinna być
    podłączona albo bezpośrednio do instalacji albo przez gniazdko wysokiej
    mocy.

    Mateusz