  • Data: 2020-04-18 16:12:01
    Temat: Re: Czesc chlopaki i dziewczyny
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A za mną z innej grupy przylazl wariat, idiota, głupi chuj itp. i robi zamęt. Nikt
    go tutaj nie widział. Pojawia się i na grupie o tematyce związanej z budowaniem czy
    remontami wstawia że jestem wierszokleta.

    Nie, nie jesteś. Posługujesz się mową wiązaną jak prawdziwy
    poeta, czego przykłady są w innym wątku. Dodałbym nawet -
    prawdziwy poeta-knajak, u którego wiązanki jak bukiety
    u Tuwima w Kwiatach polskich:

    Bukiety wiejskie, jak wiadomo,
    Wiązane były wzwyż i stromo.
    W barwach podobne do ołtarza,
    Kształt serca miały lub wachlarza
    Albo palety. Z niej to, kwietnej,
    Kolory brał bohomaz świetny,
    Rafael Rawy i Studzianny,
    Kiedy ku czci Najświętszej Panny
    Malował uczuć swoich kwiaty
    W tonacji bladej, choć pstrokatej.
    Ja nie o wiechciach z byle chwastu,
    Stawianych na werandzie na stół,
    Nie o wiązankach z kwiatów polnych,
    Może i wdzięcznych, lecz dowolnych,
    Nie o "naręczach", specjalności
    Wiochen i starszych dam rozwianych,
    Niosących je dla wykazania
    Polskości swej lub niewinności;
    Ja o bukietach z kunsztem, ładem,
    Z przewodnią myślą i układem...

    Takie właśnie są Twe wiązanki - z kunsztem i myślą
    przewodnią posyłane podmiotom lirycznym w Twoich
    wierszach.