  • Data: 2010-06-11 07:24:19
    Temat: Re: Części zamienne Junkers
    Od: lemy2010 <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11 Cze, 07:01, "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
    > Użytkownik "lemy2010" <l...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:fef09d6e-dfec-468a-8833-5471aaaccb0c@
    i28g2000yqa.googlegroups.com...
    > On 7 Cze, 15:34, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > No niestety, ale szanowny kolega nie kupi cz. Junkers taniej niż cena
    > katalogowa. Śmiem nawet twierdzić, że u serwisanta Junkers/ o ile
    > takiego w ogóle się chętnego znajdzie/ będzie znacznie drożej,
    >
    > Chrzanienie.
    > Spójrz na ceny kotłów. Ceny sugerowane np beretta i termet które montuję
    ... Chcąc sprzedać i mieć obrót sprzedaję ja moim klientom
    > z bardzo niewielkim narzutem uwzględniajacym montaż i transport

    Czy to się komuś nie podoba, czy też podoba, taka jest prawda...rabaty
    na części zamienne Junkers otrzyma tylko serwisant Junkers Bosch z
    aktualnej i corocznie weryfikowanej listy. Przytaczanie "chorej"
    polityki handlowej dotyczącej urządzeń grzewczych do rynku części
    zamiennych jest jakąś pomyłką.

    > Części biorę od producenta za grosze i w tej cenie idą do klienta bo ja żyję
    > z usług. ...Jackare

    Części zamienne Junkers Bosch nie kosztują grosze. Warto naprawiać
    jeśli koszt części zamiennych to 30-40% wartości zepsutego urządzenia.
    Ale jeśli koszty naprawy, to połowa wartości kotła lub palnika, wtedy
    już lepiej pomyśleć o zakupie nowego urządzenia. Zauważyłem, że
    niektórzy producenci urządzeń grzewczych sterują cenami "własnych"
    podzespołów dla podkręcenia obrotu sprzedaży gotowych urządzeń.
    Przykład: nagrzewnica do piecyka kąpielowego może kosztować 500-600
    złotych, kiedy nowe urządzenie kosztuje niewiele więcej, może stówkę,
    albo trzy? I co robi klient? Idzie kupić nowe urządzenie... i
    dobrze...właśnie o to chodziło: nie remontować tylko kupować...nowe.
    Można powiedzieć, że od 2000 roku Junkers Bosch znacznie obniżył ceny
    części zamiennych o jakieś 10-30% w porównaniu z aktualnymi cenami na
    podzespoły. Przed liberalizacją handlu (ustawa GVO) serwis miał
    wyłączność na sprzedaż podzespołów i klienci sporo płacili za usługę
    plus części zamienne. Producent nie ujawniał wykazów i cenników, no
    oczywiście serwis też. Jak wiadomo, dziś to wolny rynek kreuje marki.
    Kto sprosta wymaganiom rynku (postęp technologiczny i oczekiwania
    klientów) i przygotuje (organizacyjne i cenowo) najlepsza ofertę, ten
    zagarnie rynek dla siebie. Oczywiście opisywane zagadnienia dotyczą
    wszystkich producentów urządzeń grzewczych.

    Pozdrawiam. Lemy2010