  • Data: 2012-05-28 11:06:09
    Temat: Re: Czy da się sprzedać odpady szklane typu słoiki butelki
    Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message
    news:4fc3151d$0$26691$65785112@news.neostrada.pl...

    | I za calosc placicie mniej, niz za taka sama ilosc odebranych kilogramow,
    | ale w zbiorczych kontenerach bez segregacji.

    Tak, wychodzi mniej, niż było kiedyś bez segregacji, ale to chyba nie tylko
    z powodu segregacji i osobnych kontenerów, a także z powodu zamknięcia tych
    kontenerów pod klucz.

    | Jest jeszcze taka ewentualnosc, ze ktos sie z kims "dogadal" i ma dodatek
    do
    | pensji.

    Myślę, że raczej nie. Osiedle nie jest duże, a problem śmieci był tak
    palący, że mieszkańcy sami szukali różnych ofert i porównywali. Ten "ktoś"
    musiałby być wyjątkowo głupi, że się pchać w taki kocioł :)

    | Juz prawie tak jest, juz niebawem nawet te ze smieciami beda gminne.

    Mylisz pojęcia - mamy dwie różne sytuacje:
    1. kontenery gminne = "darmowe" dla wszystkich czyli opłacane przez gminę z
    naszych podatków - taki kontener jest ogólnodostępny i nikt nie ma prawa go
    zamknąć pod klucz ani komuś zabronić coś do niego wrzucić.
    2. kontenery wywożone przez przedsiębiorstwa "śmieciowe" zarządzane przez
    gminę (o tym chyba piszesz), nie są darmowe i nie są ogólnodostępne -
    mieszkańcy za nie będą płacić tak samo, jak teraz czyli od ilości
    wywiezionych śmieci - te kontenery dalej będą "należeć" do tych, którzy za
    nie płacą, i przy tych kontenerach można będzie mówić o problemie
    podrzucania śmieci.

    Bożena.