    From: "Alexy" <a...@o...com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy idzie stare?
    Date: Thu, 21 Apr 2011 21:17:35 +0200

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:iophcl$2jjn$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > ale pewnego dnia sąsiednie pole zmienia właściciela
    > a nowy chce tam postawić chlewnie
    >
    > normalnie by nie mógł,
    > bo przepisy mówią, że "nawiązanie funkcją do sąsiedztwa, itp. itd."
    > ale w gminie pracuje sfrustrowany znajomek
    > i za tysiaka wydaje pozytywną decyzję o warunkach zabudowy
    >
    > jak nie wskażesz nawet oczywistego naruszenia prawa
    > to decyzja sie uprawomocni (wcześniej było 30 dni na odwołanie)
    > i koniec...
    > nikt za to nie odpowie....
    >
    > tak jest teraz... a chcielibyście, żeby nawet sąsiad nie wiedział o tej

    Przeczytaj bardzo uważnie pierwsze zdanie w cytacie Twojej wypowiedzi.

> [...]
    > ani pozwolenia, tylko korzystałbym z klasyfikacji działki
    > przykładowo mam działkę dla budownictwa jednorodzinnego, więc kiedy chcę,
    > jak chcę,
    > stawiam sobie jaki chce domek jednorodzinny (zachowując ogólne prawo
    > budowlane, regulujące odległości od granic itd)
    > za projekt odpowiada projektant, za wykonanie wykonawca
    > tak z grubsza
    >
    > określiłbym zasady co można budować na jakich działkach, np. że na
    > inwestycyjnej możesz postawić, bardzo jak chcesz dom mieszkalny
    > w ramach posiadanej klasyfikacji, zgodnie z prawem robisz co chcesz

    I tak właśnie być powinno.
    Jeżeli jest to plan osiedla mieszkalnego to nie może tam powstać żaden
    zakład przemysłowy czy chlewnia.
    Jeżeli jednak jest to plan zagospodarowania wsi to w Twoim sąsiedztwie ma
    prawo rolnik wybudować chlewnię, oborę, przetwórnię produktów rolnych czy
    też spichlerz.
    Inną sprawą są sklepiki, sklepy czy inne obiekty potrzebne zarówno w
    typowych sypialnich jak i na wsi.
    W razie uciążliwości czy problemów powinien decydować sąd - tak jak ujął to
    Adam.