  • Data: 2010-10-13 07:21:17
    Temat: Re: Czy jest tu obowiązek podatkowy?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    > 1) Budowa kilometra torów tramwajowych wraz z infrastrukturą jest o wiele
    > droższa niż kilometra drogi asfaltowej.

    Primo: to, że początkowy koszt jakiejś inwestycji jest wyższy, nie
    oznacza że całkowity koszt też będzie wyższy. Przez analogię: zakup
    gównianych chińskich grabi do liści/trawy za 12zł a zakup czegoś
    podobnego porządniejszej konstrukcji za 45zl. Chińskie gówno starczyło
    na jedno grabienie. Porządne grabie starczają... no cóż, podejrzewam że
    prędzej ja się skończę niż te grabie ;->

    Secundo: poproszę o podstawy twoich wyliczeń ;->

    > 2) Tabor tramwajowy jest droższy od taboru autobusowego

    Patrz wyżej. Tabor tramwajowy jest trwalszy i tańszy w eksploatacji.

    > 3) Eksploatacja tramwajów jest droższa od eksploatacji autobusów

    Że co!?!!

    > 4) Jak się tramwaj zepsuje, to wszystko stoi, co jechało po jego trasie

    Ten problem występuje przy za mało rozbudowanej sieci tramwajowej. Jakby
    była tak samo gęsta, jak sieć dróg - problem byłby taki sam, jak i w
    przypadku awarii pojazdu na asfalcie.

    > 5) Jak się robi remont, to nie ma możliwości objazdu tramwajem - autobus
    > wjedzie wszędzie.

    Patrz wyżej.

    > 6) Po wydzielonym pasie ruchu dla autobusów można puścić także autokary PKS,
    > pojazdy uprzywilejowane i inne tego typu - po torowisku nic takiego nie
    > pojedzie.

    Brednie. Torowiska wpuszczane w jezdnie znane są od baaaaaaaaaaaaaardzo
    dawna.

    > Jednym słowem same plusy, ale lobby tramwajowe (czytaj miejskie spółki
    > komunikacyjne) mają mocne parcie na utrzymanie tramwajów przy życiu.

    Jednym słowem: bredzisz. Nie masz bladego pojęcia o komunikacji tramwajowej.