  • Data: 2010-05-08 21:48:47
    Temat: Re: Czy opłaca sie samemu robic na własnej budowie?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "misio" <a...@o...com> wrote:
    > Jezeli nie pracuje sie w zawodzie zwiazanym z budownictwem?

    Jeśli się to lubi, to tak.
    Ja zawodowo jestem informatykiem. Administratorem sieci SAN/LAN/WAN i
    systemów linux i windows.
    Pracuję na etacie, oprócz tego łapię dodatkowe fuchy (usługi dla dużych firm
    i instytucji).
    Ale gdy nie ma fuchy, przychodzi fajrant w pracy... Zakładam stare jeansy,
    koszulkę, z której można by odzyskać z kilo gipsu i zasuwam na budowie. Ile
    na tym zaoszczędziłem? nie wiem, nigdy nie liczyłem. Na oko z 30-40 tys. na
    całej budowie (już prawie mieszkam). Trochę z tego poszło na zabawki w
    postaci 2 pił łańcuchowych, kilku wiertarek, wkrętarek, szlifierek, hebli i
    masy innych narzędzi. Pojęcie o budownictwie przed rozpoczęciem budowy
    miałem żadne. Ale nie pożałowałem 1% wartości inwestycji na kierownika
    budowy i paru złotych na architekta wnętrz.
    Dzięki ich wskazówkom, kilku poradom w sieci, udało mi się niczego (do tej
    pory) nie spartolić.
    Dla mnie największą wartością z tego wszystkiego jest satysfakcja. I
    możliwość 100% angażowania się w budowę.
    Aha. Samochód też sam naprawiam (ten który jest już po gwarancji). I zabawki
    dzieciom też naprawiam sam. I sprzęt RTV. I śmieję się z sąsiada, który
    bierze ekipę do montażu 4 rur spustowych.
    Kończę już bo się sponiewierałem 2 butelkami piwa po przerzuceniu 15 ton
    mieszanki 0-31,5 na podbudowę podjazdu (wczoraj dałem 20zł koparkowemu, ale
    dziś ich nie było i miałem siłkę z taczką i łopatą).

    --
    Bartek