  • Data: 2009-12-11 13:10:04
    Temat: Re: Czy po Nowym Roku...
    Od: Wwieslaw <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Gru, 23:28, "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie płaciłeś ubezpieczenia przed wpisaniem hipoteki do KW? Opłaty
    > przygotowaczej? Opłaty za wycenę nieruchomości?
    Ale to placa rowniez (jesli bank wymaga takich rzeczy) rowniez
    kredytobiorcy w PLN...

    Na swoim przykladzie:

    kredyt brany po ~2,35 (kurs kupna banku)
    oprocentowanie biezace: 1,35%
    splacany aktualnie po ~2,81

    "Rownowazne" oprocentowanie, tj dajace taka sama rate w PLN po
    przeliczeniu kapitalu po dzisiejszym kursie: 2,7%
    Wibor w okresie od zaciagniecia tego kredytu nie spadl nigdy ponizej
    4%, uwzgledniajac marze banku nie bylo szansy zejsc ponizej 5%, co
    daloby rate o 30% wyzsza.

    Duzym plusem kredytu w CHF z lat 2006/2007, jak ktos wspomnial, jest
    szybkie splacanie kapitalu, bo rata odsetkowa to tylko 1/3 calosci,
    dla PLN - tylko 2/3.

    Minusem - wzrost wartosci kapitalu do splaty, co zmniejsza zysk w
    przypadku odsprzedazy - ale mniej istotne jest w przypadku zakupu
    mieszkania/domu dlugoterminowo, a nie spekulacyjnie.

    Dodam, ze pomimo umocnienia CHF, po trzech latachze 150.000 wylozonych
    przez bank, i okolo 20.000 swoich, odsprzedalem z okolo 65.000
    zysku, , odejmujac wszelkie koszty (notariusz, podatki, utrzymanie,
    wykonczenie, odsetki od kredytu, ubezpieczenia), doliczajac wszelkie
    dochody z tego lokalu (najem, ulga odsetkowa). Mieszkanie kupilem
    okazyjnie, bank spial sie i w 1 tydzien zalatwil wszystko - od wniosku
    do wyplaty, utrzymywal przyzwoity spread, nie probowal wymuszac zwyzki
    oprocentowania, a bezproblemowo zmniejszyl oprocentowanie tytulem
    zwiekszenia wartosci nieruchomosci (i tym samym wspolczynnika LTV).
    Swoje zarobili, ja tez - gdzie problem z tym spreadem?

    Wwieslaw