    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czy projektor to telewizor?
    Date: Tue, 19 Jul 2016 14:35:10 +0200
    <2...@g...com>
    <nmgl2p$kge$1@node1.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <nmigbt$bm0$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <nmj8br$3h1$1@node2.news.atman.pl>
    <2...@g...com>
    <nmjn0e$nfu$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <nmkr5n$hqm$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>

    W dniu 2016-07-19 o 12:32, Budyń pisze:
> [...]
    bedzie o polityce - o to ci chodzi?

    > wez chlopie zejdz z tych oblokow na ziemie. Jesli chcesz pomóc jednej rodzinie to
    sprawa jest prywatna. Ale jesli tysiacom rodzin i to w miedzynarodowym wydaniu sprawa
    robi sie spolecznie istotna i polityka musi byc brana pod uwage. kwestia skali.

    Ja tylko o karabinach. Nie rozszerzaj.

    > tak - ale jesli twoja interpretacja jest niezgodna z nauką kosciola (czyli tymi
    zapisami z katechizmu) to w pokorze uznajesz naukę kosciola, nawet jak ci to
    wewnetrznie nie pasuje. Tak dziala nasza wiara.

    Tyle, ze ja tu nie widze zadnego konfliktu.

    > Wziąłes sobie fragment i zinterpretowales slusznie ze trzeba pomagac - ale kosciol
    do tego dodaje ze jesli chodzi o skale masową to to dziala troche inaczej.

    Katechizm jest jak zbior przepisow. Praw i obowiazkow. Biblia pokazuje
    sytuacje w jakiej mozesz sie znalezc i jakie sa konsekwencje. Zmienia
    sie tylko tlo, kontekst i stroje. Ale sedno jest takie samo. Jakby
    wszystkie mozliwe do wystapienia na ziemi sytuacje i rozwiazania zapisac
    w jednej ksiazce.
    Dla Ciebie wazne jest to co Ty myslisz, mowisz i z czym sie godzisz.
    Kwestii skali ani Ty, ani ja nie jestesmy w stanie rozwiazac. Ale w
    naszych mikro wypowiedziach mozemy okazac nieco zrozumienia i
    wspolczucia. Nawet tym ekonomicznym, bo nikt nie ma obowiazku do smierci
    klepac biedy.

    to pomoc głupia. A pomagac trzeba mądrze.

    > Jesli tobie sie wydaje ze mozna pozwolic agresorowi wyrżnąć cały naród a temu
    narodowi nie pomóc - i to będzie w porzadku i po katolicku to jestes w głębokim
    błędzie.
    > I żaden papiez nie glosil ze nie wolno sie bronic lub pomagac atakowanemu.

    No przeciez jeszcze nie wiesz kto jest atakujacym. Nie rozmawiamy o
    wymyslonych zdarzeniach, tylko o konkretnej sytuacji. Tam jest wojna
    domowa i nie tylko. Wiec pytam jeszcze raz, komu chcesz pomagac?

    > W naszej sytuacji do zidentyfikowania sa strony konfliktu - ale od tego mamy
    odpowiednie sluzby.

    Wez prosze Cie. Tam rozgrywaja sie interesy wielkich tego swiata. Guzik
    mozemy. Jedyne co to pomoc uciekinierom i wyslac banany.

    > gdzies napisalem zeby nie pomagac? Zatem powtarzam pytanie.

    Pomagania karabinami, tylko nie wiemy jeszcze komu. Moze cos
    przeoczylem, ale to najbardziej zapamietalem.

    Pozdro.. TK