  • Data: 2010-12-27 21:15:36
    Temat: Re: Czy wypełnić dziurę
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "tadzik" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:ifaqi0$1t3$1@news.onet.pl...
    > Będę wymieniał kaloryfer na większy, muszę przy tym przesunąć też rury
    > przyłączeniowe (aby wypadł na środku parapetu).
    >
    > Rury wychodzą z podłogi, hydraulik je przedłuży, "zakrzywi" i poprowadzi
    > wykutą bruzdą w ścianie.
    >
    > Pytanie - czym wypełnić powstałą dziurę z rurkami? Rurki są z tworzywa,
    > ściana będzie pomalowana farbą domalux.
    > Czy te rurki dodatkowo czymś owijać/izolować?
    > Jak się domyślam, będą w ścianie te rurki trochę pracowały cieplnie,
    > chodzi
    > o taką masę, żeby to nie popękało wszystko?
> [...]

    Wsadź rurki w otuliny izolacyjne. W tym celu musisz zrobić odpowiednio
    głęboką bruzdę. Otuliny są produkowane po praktycznie każdą średnicę rur. Te
    cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni
    wypełnienie bruzdy.