  • Data: 2010-12-27 22:11:20
    Temat: Re: Czy wypełnić dziurę
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ifavmi$ue5$1@node1.news.atman.pl...

    > Wsadź rurki w otuliny izolacyjne. W tym celu musisz zrobić odpowiednio
    > głęboką bruzdę. Otuliny są produkowane po praktycznie każdą średnicę rur.
    > Te cienkie otuliny mają ściankę gdubości 6 mm. Otulina zapewni rurze
    > kompensację termiczną, zaizoluje przed stratami ciepła w ścianę i ochroni
    > wypełnienie bruzdy.

    Czytając to, przypomniało mi się jak jeden z klientów sie dochodził ze mną
    twierdząc, ze spier.... robotę, bo kazałem ludziom rury miedziane 15mm (z
    krążka) puścić w peszlu zamiast w otulinie. Nawymyślał mi, ża się nie znam,
    bo rury nie będa miały ocieplenia. Najfajniejsze w tym było to, że rury te
    przebiegały w bardzo cienkiej ściance działowej o grubości 7 cm z pustaka, a
    po jednej i drugiej stronie tej ścianki miały wisieć grzejniki. Rura w
    poszlu tyle co chowała się w pustą przestrzeń pustaka, delikatnie z niego
    wystając tak, zeby można ją było pokryć 5mm grubości tynkiem. Nie chciałem
    dawać otuliny, bo trzeba by było wyciąć szczelinę na całej grubości pustaka
    i po prostu ściana musiała by się trzymać w powietrzu. Skończyło się tym, że
    kazałem mu samemu wyciąć bruzdownicą lub wykuć bruzdy pod te rurki w
    otulinie. Tak kuł, że przewróciło się pół ściany. Nie chciała się franca
    trzymać w powietrzu :D
    Tak więc uwazajcie z tym kuciem ;D