    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Czym grzac najtaniej
    Date: Mon, 9 Nov 2009 11:40:32 +0100

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:de7a6e21-3634-44cf-9c3e-08448b93145e@v30g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 9 Lis, 10:19, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > A jakby tak zboże zakisić i spalać alkohol? Zero spalin, a zamiast popiołu
    > nieorganiczne resztki po kiszeniu do nawożenia kolejnych upraw po
    > wcześniejszym
    > przekompostowaniu?

    To byś został bimbrownikiem i by Cie "zamkli"

    Myślisz że bym się komukolwiek chwalił?
    100kg zboża 25-35zł.
    Ze 100kg zboża można wyprodukować 60l spirytu 90%
    Uwzględniając koszt wytworzeni a1l spirytu
    Aby wyprodukować 1l czystego spirytusu potrzeba średnio 9MJ więc 2,5kWh
    Litr spirytu wazy około 0,78kg.
    Do produkcji 1kg spirytu zużyjemy 12,9MJ - 3,58kW.
    Wartość opałowa spirytu około 30,4MJ/kg - 8,44kWh
    Wartość opałowa minus energia do pozyskania = 20,11MJ/kg - tyle jesteśmy do
    przodu.
    Odejmując koszt energii niezbędnej do wyprodukowania 60l spirytu - zakładając
    tylko ten zysk 20,11MJ.kg wychodzi że za 25zł uzyskamy 227kWh.
    1m3 gazu ziemnego GZ50 to około 9,6kWh i kosztuje 1,75zł
    227kWh z gazu kosztowało by nas ponad 41zł. My mamy ze spirytu 227kWh za 25zł
    Pozostałe 12,9MJ/kg niezbędne do produkcji czyli 3,58kWh na każdy kg spirytu
    pozyskamy z ciepła ze spalania w kotle używając kotła nie tylko do ogrzewania
    domu ale także do ciągłej destylacji spirytu. Wtedy przy ciągłym procesie bez
    konieczności rozruchu koszt destylacji byłby pomijalnie małe.
    Wiem że to nie jest nowość. Ja tylko tak szybko policzyłem czy i na ile się to
    opłaca.

    Marek