  • Data: 2013-04-18 09:36:58
    Temat: Re: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-17 21:14, nadir pisze:
    > Jest dom a w nim instalacja wodna skręcana z rur stalowych, całość ma
    > już ćwierć wieku i "pozarastało", co mocno zmniejszyło przekroje rur. Do
    > tego stopnia że na piętrze woda praktycznie kapie.
    > Pytanie jak w temacie.
    > Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    > Trzech hydraulików, których pytałem nie bardzo ma pojęcie jak i czym to
    > zrobić.
    > Są jakieś domowe sposoby jak na przykład nalanie coli lub coś w ten deseń?
    Weź próbkę kamienia z rury i spróbuj potraktować kwasem - na przykład
    octem. Jak się rozpuści to masz receptę. Jednakże odkamienianie octem
    może potrwać wieki, no i trzeba by zrobić jakiś obieg z pompką, aby kwas
    krążył. Osobiście polecam kwas octowy 80%.
    Proste odcinki można wstepnie wydrapać spiralą - taką, jak używają
    hydraulicy. Są dwa rodzaje: gruba i cienka.
    Jacek
    PS
    przy kwasie octowym zalecam przeczytać instrukcje BHP