  • Data: 2013-04-18 11:10:11
    Temat: Re: Czym i jak wypłukać instalację wodną w domu?
    Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-18 10:36, a...@g...com pisze:

    > owe 80% to "ilosc octu w occie"?
    > do jakiego procenta nalezy to rozrobic zeby bylo zdatne do np odkamienienia
    zmywarki czy pralki?
    > mam tez problem z kamieniem, akurat u mnie znika on w obecnosci zwyklego octu wiec
    to by mnie ratowalo....
    > ale wlanie 80% pewnie zaskutkuje wycieczka po nowa pralke/zmywarke...
    Właśnie niedawno ćwiczyłem to na swojej pralce, która brudziła pranie
    odpadającym kamieniem-osadem w kolorze ciemnoszarym. Po pierwszym
    odkamienianiu było jeszcze gorzej, bo okazało się, że problemem jest to,
    że trzeba odkamienić cały bęben, a nie tylko dolną cześć.
    Poradziłem sobie uruchamiając szybkie obroty przy bębnie zalanym kwasem
    - ale do tego trzeba mieć trochę smykałki elektrycznej. No i cały
    wieczór roboty. Tak więc obeszło się bez nowej pralki, a stara w środku
    lśni, jak nowa. Kwas octowy 80% rozcieńczyłem tylko nieznacznie. Biorąc
    pod uwagę ilość wody, jaka pozostawała w pralce miał on w sumie minimum
    40%. Swoją drogą, co za proszki teraz robią? W poprzedniej Polsce mimo
    ograniczonego repertuaru do E Automat i OMO nie było w pralce takiego
    syfu, jak teraz. Widocznie ilość osadu i kamienia jest wprost
    proporcjonalna do ilości kasy, jaką producent wydaje na reklamę.
    Jacek