    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 4 Nov 2014 00:41:38 -0800 (PST)
    Subject: Re: Czyszczenie komina przez kominiarza
    From: j...@g...com

    W dniu poniedziałek, 20 października 2014 09:37:10 UTC+2 użytkownik mirus napisał:
    > Ile kosztuje czyszczenie komina przez kominiarza ???
    > Ogólnie ile bierze kominiarz
    > ps. i czy majac piec gazowy takze trzeba czyscic komin

    Nie jest prawdą do końca, że właściciele domów prywatnych
    nie muszą robić przeglądów kominiarskich proponuję się wczytać w ustawę,

    kilka lat temu przerabiał temat znajomy, był złośliwy kominiarz z którym miał ścinę,
    miał trochę problemów z tego tytułu, można doczytać, ze niby tylko domy wielorodzinne
    powinny mieć obowiązkowe przeglądy ale to nie jest do końca prawda,

    tez tak uważałem do czasu historii która opowiedział mi znajomy,

    http://prawo.rp.pl/artykul/82436.html
    cytat
    "
    Prawo budowlane zobowiązuje zarządców oraz właścicieli bloków oraz domów
    jednorodzinnych do przeprowadzania kontroli okresowych (raz w roku oraz co pięć lat).
    Mówi o tym art. 62 ust. 1 prawa budowlanego. W zakres kontroli rocznych wchodzi
    sprawdzanie drożności przewodów wentylacyjnych, dymowych, spalinowych.

    - Niestety przepisy bardzo często nie są przestrzegane. Wielu właścicieli domów
    jednorodzinnych uważa, że obowiązek przeprowadzania rocznej kontroli ich nie dotyczy,
    ale są w błędzie - wyjaśnia M. Berdysz. - Prawo budowlane ogranicza kontrolę, ale
    całkowicie jej nie znosi. Obliguje m.in. do rocznych kontroli wspomnianych trzech
    typów przewodów oraz instalacji gazowych.

    Po kontroli właściciele oraz zarządcy mają obowiązek usunięcia stwierdzonych
    uszkodzeń, które mogłyby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia ludzi,
    bezpieczeństwa mienia, pożar, wybuch albo zatrucie gazem. Mają być wymienione w
    protokole z kontroli, a jego kopia musi trafić do powiatowego inspektora nadzoru
    budowlanego.

    Kto nie przeprowadził rocznej kontroli, może zostać ukarany przez powiatowego
    inspektora nadzoru mandatem w wysokości do 500 zł lub karą pieniężną, którą orzeka
    sąd grodzki.

    Za nieprzestrzeganie przepisów dotyczących czyszczenia kominów można zostać ukaranym
    grzywną na podstawie przepisów kodeksu wykroczeń. Poza tym osoba, która ubezpieczyła
    swój dom np. od pożaru, a nie może udowodnić, że czyściła i sprawdzała przewody,
    pozbawia się szansy na odszkodowanie.