    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Darmowe Doładowania e-mail: b...@g...com
    Date: Thu, 29 Jan 2015 10:36:44 +0100
    <ma85ir$tae$1@node2.news.atman.pl> <ma86pb$m04$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ma8fgd$m2$1@node1.news.atman.pl> <ma8gbu$1ih$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <ma8kl0$6hn$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <ma8lpr$7ou$1@node1.news.atman.pl>
    <7...@g...com>
    <ma8prf$j7p$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <ma8vqp$pvo$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <maajjc$e2i$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <maask7$oib$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <mab5h6$t1k$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    dyskusyjnych:45f9126e-4a23-4c3f-adcc-e7c9d3eac719@go
    oglegroups.com...

    > afere tasmowa to wprost,

    No właśnie ministrowie naszego państwa są podsłuchiwani, a co robi wprost?
    Skupia się na tym co kto jadł i co po pijaku gadał, a inne media to
    podchwytują! Gdy tymczasem najważniejsze to ustalić kto i na czyje zlecenie
    to robił, dlaczego nie zadziałał procedury bezpieczeństwa i czy obcy wywiad
    maczał w tym palce.

    > inne typu cyfryzacja, pendolino to nie wiem.

    To są drobiazgi. Ktoś wziął w łapę i należy go wywalić koniec kropka. Ja
    piszę o dużych aferach: Rywina, Olina, Starachowicka, FOZZ, ArtB, oscylatory
    podatkowe, tajne więzienia, rezygnacja z drugiej nitki gazociągu czy obecnie
    terminal do odbioru gazu.

    To że ktoś przy budowie jakiejś drogi albo przy wyborze samochodów czy nawet
    przy wyborze pociągów wziął w łapę to oczywiście też jest złe, ale to są
    "drobiazgi" które dotyczą wszystkich partii. Natomiast sprawy takiej jak
    druga nitka gazociągu, albo terminal dotyczą naszego bezpieczeństwa

    > Zresztą to nie o to chodzi - chodzi o to jak media do afer podchodzą, czy
    > chcą rozliczenia, czy zagłaskania.

    W gazecie szukasz faktów czy opinii? Ja szukam faktów a te GW podaje. Z
    opiniami niektórych dziennikarzy się nie zgadzam, ale ja do gazety sięgam po
    fakty. Dlatego czytuję różną prasę by poznać fakty same w sobie oraz opinie
    obu stron.

    Nie wiem, gdzie dostrzegasz żeby GW chciała zagłaskania. Może po prostu tak
    odbierasz brak radykalizmu, albo hołdowanie zasadzie że człowiek jest
    niewinny dopóki mu się winy nie udowodni.

    > Tu zajzyj
    > http://www.wykop.pl/ramka/2243158/mapa-afer-platform
    y-obywatelskiej/

    Mapkę znam, sprawdziłem kiedyś i sprawdziłem teraz - nacisnąłem losowo
    kilka dymków i co dostałem:
    - kolejki do lekarzy
    - lokalny radny jechał po pijaku

    Nawet jeśli gdzieś są poważne afery to na tej mapce giną, dlatego IMO jest
    bez sensu.

    Prawdziwą aferą to jest np. to że pani Kopacz znowu dała kasę górnikom a
    wszyscy za to zapłacimy.

    > A przykładowe manipulacje wyborczej:
    > https://www.youtube.com/watch?v=xjPFHucK0pw minuta 37

    Nie mam dźwięku, posłucham dopiero wieczorem.

    > oczywiscie - od lat pomaga wszystkim układowym rządom. A pis niewiele mógł
    > na to poradzic to to sie robi za pomoca reklam spółek skarbu panstwa - a
    > tych pis nie przejął zanimp padł.

    To już jakiś absurd. GW wytropiła najwięcej afer niezależnie od tego kto
    akurat rządzi a ty piszesz"pomaga".

    > http://www.prawy.pl/4399-rzad-wydal-125-mln-zl-na-og
    loszenia-polowa-pieniedzy-na-dzienniki-poszla-do-gaz
    ety-wyborczej

    > wyborcza przytuliła 60mln w 5 lat, zdaje sie niedoszacowałem te 7mln.
    > "W 2013 roku Agora miała 0,5 mln zł zysku netto przypisanego
    > akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 9 mln zł straty rok
    > wcześniej" - wobec tego ta kasa od rządu stanowi konkretną
    > kwote.

    Nie, no to już są jaja. Po pierwsze zakładasz że gdyby nie ogłoszenie
    jakiegoś państwowego molocha to w tym miejscu byłaby pusta dziura. Po drugie
    kasę za reklamy bezpośrednio traktujesz jako zysk i porównujesz do zysku
    całej Agory.

    Ja pytałem o procent _przychodów_ bo to jest istotne.

    > ależ pisze - tylko tak aby swoich kryć. Afera tasmowa -kto nagrywał

    Ale GW o tym kto nagrywał nie pisze _zamiast_ tego co politycy mówili tylko
    _obok_.

    Dziwię się że dla Ciebie ważniejsze jest co kto jadł albo mówił niż
    ustalenie kto nagrywa polskich ministrów i jak do tego mogło dojść.

    > , pendolino - och jaki zysk cywilizacyjny.

    A obok tego od lat artykuły że jego kupno jest kompletnie bez sensu bo nie
    ma torów.

    Nie rozumiem Twojego zarzutu. Pendolino jest bez sensu i o tym GW pisała,
    czy to znaczy że skoro jest bez sensu to już nie można napisać że jest
    wygodne? Świat nie jest czarno-biały mimo swojej bezsensowności pendlino
    jakieś zalety ma i nie ma powodu by udawać że ich nie ma.

    > Chciałem wyszukać "komorowski zeznaje wyborcza" - gugiel wyrzuca link a
    > tam "Przepraszamy, nie znaleziono strony o podanym adresie.Prawdopodobnie
    > została skasowana, zmieniono jej
    > nazwę lub została czasowo usunięta".

    Coś słabo szukasz::

    pierwszy link z brzegu:

    http://m.wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,117915,17
    151292,Komorowski_zeznawal_w_procesie_Sumlinskiego__
    Ten_mial.html

    zapytanie do googla: "site:gazeta.pl komorowski wsi"

    > Inne prorządowe media wstawiły kamery tam gdzie zeznawał komorowski, ale
    > ups, nie nadawały. Po co wstawiły zatem? -Ano po to aby ci którzy chcieli
    > transmitowac nie mogli. Spiskowa
    > teoria? :)

    Nie, po to by mieć materiał i wyciąć z niego wyrywki gdy komorowski "duka" i
    je puścić w wiadomościach. Juz pisałem byłem wtedy w trasie i RMF nic innego
    przez cały dzień nie puszczał i z niczego innego się nie nabijali.

    > Noooo ale dla kas nie było funduszu - dopiero potem sie z tym wcisneli.

    Żeby ratować oszczędności Polaków, bo kasa krajowa mimo, że powinna nie
    chciała dofinansować kas które były pod kreską.

    > A poza tym -jak sie polozy bank to fundusz owszem wypłaca klientom -ale
    > nielubiany zarząd wylatuje.

    > Niby ok - tylko tu za duzo było polityki a za mało racji ekonomicznych.

    Ale jakiej polityki? Wprowadzenie obowiązku publikowania raportów i
    ujawnienie danych KNF by ten wiedział co się dzieje z oszczędnościami
    Polaków i czy są zagrożone nazywasz polityką?

    Ani kasy nie zostały zlikwidowane, ani upaństwowione, ani nie dostały zakazy
    finansowania takich albo innych organizacji. Jedyne co dostały to nakaz
    prowadzenia sprawozdań i odkładania składek na fundusz gwarancyjny.

    > WOW! Zatem przyznajesz że kasy finansowały PiS?

    > a tego nie wiem, takie słuchy chodzą. Jesli to prawda to mógłby byc niezły
    > powód do zniszczenia skoków.

    No więc dlaczego rząd je uratował obejmując ochroną funduszu?
    Może jednak nie o politykę tu chodzi tylko o bezpieczeństwo oszczędności
    Polaków?

    > No ale co pominęła -16 osób?

    Nie wiem, z tego tekstu nie wynika czy podali że w ogóle nie mają
    zagrożonych kredytów czy ich liczbę zaniżyli, czy może zaniżyli ich wartość.
    Wynika natomiast że sprawdzenie tamtych kredytów wystarczyło by obalić ich
    raport.

    > Swietny wynik - gdyby tam było 16 (na 300tys) zagrozonych osób to mozna
    > napisac ze wyniki sa swietne.

    > A to spiskowe teorie z załozenia są nieprawdziwe? Zresztą to słaba
    > spiskowa - bo tu zaszło ordynarne oiszustwo audytora.

    Skąd masz informację że kredyty do sprawdzenia powinny być losowane a nie
    były? To z podanego artykułu nie wynika więc proszę nie nadinterpretuj że
    doszło do oszustwa.

> [...]
    > fabryke bo wyroby masz niebezpieczne. No to ty > sie odwołujesz do
    > audytora zeby cie przeswietlił bo ty masz tylko 1promil złych wyrobów.
    > Audytor faktycznie przyjeżdza, bierze 25 palet do sprawdzenia. I tu
    > zaczyna sie różnica miedzy uczciwym > audytorem który wezmie próbke losową
    > i cie uniewinni, a trefnym któremu wyjdzie 64% złych wyrobów.
    > Gdybys popatrzył na sprwe przez pryzmat własnej kasy to bys wiedział jak
    > sie sprawe załatwia UCZCIWIE - a kiedy jest ewidentna mafijna ustawka.
    > Ale ty to cholera wiesz - zatem pojąc nie moge jak mozesz bronic tamtego

    Ej, moment cos naciągasz jak już to tak:
    - klienci się skarżą na złe cegły ode mnie
    - dostaję zapytanie od nadzoru i odpowiadam że _wszystkie_ moje cegły są ok
    - nadzór zleca badanie firmie zewnętrznej podpowiadając jej klienci się
    skarżyli na partię wyprodukowaną 11.11 to ją sprawdźcie

    Gdzie tu oszustwo? Ano to że że złożyłem fałszywe oświadczenie.

    A wystarczyło napisać wprost: w partii wyprodukowanej 11.11 połowa jest
    złych pozostałe partie są dobre. Ale wtedy dostałbym nakaz wycofania całej
    partii z 11.11.

    > własciwie to wychodzi na to ze ja bronie dokładnie wszystkiego przed
    > działaniem tych rządów - czego sie nie dotkną to spier...lą. Najlepiej im
    > wychodzi jak nic nie robią, najmniej psują.

    No to zapomnij na chwilę o tym kto rządzi i skup się na meritum i napisz co
    jest złego (dla klientów skoków) w tym że skoki dostały obowiązek
    publikowania raportów na temat struktury swoich aktywów oraz to że lokaty w
    nich zostały objęte większa ochroną?

    Tak naprawdę ta zmiana jest korzystna dla klientów a jedynie dla zarządów
    jest niekorzystna - bo można łatwiej dojść do tego która kasa udzieliła za
    dużo złych kredytów i wszcząć śledztwo czy czasem nie działali na szkodę
    członków kasy.

    Pozdrawiam
    Ergie