  • Data: 2011-02-13 15:21:39
    Temat: Re: Dawno nie bylo projektu do oceny wiec daję;)0
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Adam napisał:
    > To szybko sie wychladza. Acz zalezy przy jakich temperaturach. U mnie
    > przy ostatnich okolo -5 do 0stC zdarzyla mi sie przerwa 48h w
    > ogrzewaniu i temperatura spada o maks jeden stopien. Za to
    > zauwazylem po ostatnich wiatrach ze od nich rzeczywiscie wiele zalezy.
    > Bylo ok. 0stC a w domu zdecydowanie chlodniej.

    Trudno to porównywać... :-)
    Jednak sądząc po zużyciu opału/energii, mój dom jest taki sobie jeżeli
    chodzi o energooszczędność - wg certyfikatu energetycznego - który
    zresztą uzyskałem za 65 zł :-) - wychodzi mi, że mój dom mieści się w
    normie pod tym względem, ale nie mieści się jako dom energooszczędny.
    Ot... normalny :-).

    Inna sprawa... Tutaj - w górach są inne warunki niż choćby na Śląsku -
    wiem, bo jedną nogą jeszcze tam jestem. Tu jeszcze w najlepsze leży
    śnieg, a teraz jest grubo poniżej zera. Poza tym tu często i mocno wieją
    wiatry.

    Te dwa stopnie na dobę przy średniej temp dobowej poniżej minus 5 stC i
    przy wiejącym wietrze, to nie jest zły wynik. :-).

    Zresztą gdybym te ilości energii, które dostarczam z węgla mial
    dostarczać z prądu, to zamiast np 600 zł w styczniu, ogrzewanie
    kosztowałoby mnie minimum dwa razy tyle przy założeniu, że korzystałbym
    z tańszej taryfy.

    pozdr
    Robert G.