  • Data: 2012-10-04 21:59:24
    Temat: Re: Derenie sadzonki - posadzone :)
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej S" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:506d3676$1@news.home.net.pl...
    >W dniu 2012-10-03 23:36, Leszek Serdyński pisze:
    >
    > Zatem do roboty. Zdaje sie, ze to ostatni moment.

    Bo szpaki się dobiorą.

    > Czeremchy mam nieprzebrane zasoby. Galezie pelne owoców dotykaja ziemi.
    > Zjadaja je sarny - ciagna pyskami po calosci, a potem rozsiewaja
    > pestki... Odchody skladaja sie z pestek.
    >
    > Spróbuje tak:
    >
    > 1. Owoce z pestkami zaleje spirtem (czy wódka? Zawsze kłóce sie o to
    > z żona) i zostawie na tydzien.

    Spirtem młodzieżowym, czyli 70%. Bierzesz dwie butelki spirtu na butelkę
    wody.
    Możesz trochę poeksperymentować z czasem. Jedną porcję np. tydzień, drugą
    dwa tygodnie, trzecią trzy tygodnie.

    >Owoce rozgniatasz czy w calosci?

    Tylko w całości. Nie muszę filtrować nalewu.
    Owoce rozgniatają producenci hurtowi nalewek, aby więcej wyekstrachować.

    > 2. Zleje, owoce juz bez alkoholu zasypie cukrem, moze dodam jakichs
    > przypraw i przez kolejny tydzien bede potrzasal.

    Bez przypraw. Sama czeremcha jest doskonałością.

    > 3. Polacze 1 z 2, owoce przepłukam, przeleje przez sito i odstawie
    > do gwiazdki.

    Na gwiazdkę już daje się pić. Musi być nie za mocna i dość słodka.

    > 4. Przefiltruje, ew. poprawie moc, doslodze, odstawie do wakacji.
    >
    > Mówisz ze dziewczyny beda same lecialy przez rece?

    he he po kilku kieliszkach na pewno.

    Pozdrawiam i sukcesów....