  • Data: 2010-07-12 10:48:03
    Temat: Re: Deski na taras - jaka szczelina?
    Od: "jarmiel" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dzięki za info. Jaka jest trwałość takiego zabezpieczenia tym Altxinem?
    > Czy nie ma tu ryzyka, że z czasem spodnia część tarasu zacznie gnić?
    > Pozdrawiam.
    >
    > Rick

    Na wierzchu sie ściera. Co 2 -3 lata przydałoby się pomalować.
    Natomiast samo drewno znosi to nadspodziewanie dobrze - ja użyłem desek
    sosnowych
    ze względy na koszty. Spodziewałem się, że że po 2-3 latach konieczna będzie
    wymiana
    ze względu na zużycie. Tymczasem taras jest używany od 7 lat i wymiana
    drewna nie jest
    konieczna - a przez pierwsze 4 był niezadaszony, więc deszcz i śnieg zalegał
    na nim.

    Pod tarasem jest przestrzeń przewietrzana i to pewnie też pomaga w
    utrzymaniu drewna w zdrowiu.

    Żeby było jasne - gdybym mógł (koszty) zrobić taras z drewna egzotycznego,
    zrobiłbym tak.
    Natomiast nie należy rezygnować z tarasu drewnianego tylko dlatego, że nie
    stać nas na drogie deski.
    Zwłaszcza wtedy, gdy (tak ja ja) znacznie woli się czuć pod stopami drewno
    niż terakotę.

    pozdrawiam
    Jarek