  • Data: 2014-03-03 00:48:37
    Temat: Re: Dla Ergiego. Sorry, ale nie moglem sie powstrzymac.
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris wrote:

    > To co napisałes może i ma sen, i w teorii ładnie brzmi. Proszę jednak
    > dopisz jeszcze jak przekonać chciażby moich teściów(dochód łączny ok
    > 1700zł/miesiąc czy ogólneij statytstycznych emerytów że korzystniej
    > jest dla nich kupowac 30% drosze, czesto gorszej jakości/gorzej
    > przechowywane produkty w lokalnych sklepach zamiast w Biedronce?
    > Ergi pewnie zaproponuje wyjazd na Śląsk, ciekaw jestem co Ty
    > zaproponujesz.

    kupuje i w sieciach i u lokalnych kupców nie stwierdzam takich kosmicznych
    różnic anie w jakości ani w cenach.

    widzę tylko jedno, lokalny kupić to mój sąsiad, może zleci mi np remont
    instalacji czy budowę domu. Wielka korpo, nie przyniesie mi żadnego
    przychodu, a jej pracownicy to raczej będą liczyć na zapomogę z opieki
    społecznej wypłaconą z moich podatków. Lokalny kupiec czy inny
    przedsiuębiroca nie kupuje nowego Mercedesa klasy S i nie jedzie na wczasy
    do Tajlandii 4 razy do roku, żyje skromnie jak reszta, no trochę lepiej od
    tych co siedzą na etacie czy u niego pracują.

    Kupując o swojego wspomagam swoją małą ojczyznę wioskę, gminę, kupując w
    wielkiej sieci wspomagam bóg wie kogo bóg wie gdzie.

    Zamożność społeczeństwa rośnie nie wtedy gdy garstka sie bogaci ale gdy
    klasa średnia i zwykli pracownicy sie bogacą. Obecnie w wielu państwach mamy
    postępujący zanik klasy średniej, to wygląda przerażająco w USA, powstaje
    wyrwa, coraz szersza między tymi co zarabiają tyle aby przeżyć a tymi co
    zarabiają tyle że nie wiedzą na co kasę wydawać.