eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożejeRe: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Date: Tue, 14 May 2024 17:24:54 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <%Iz_N.1044$7zZ.697@fx04.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On Tue, 14 May 2024 17:06:24 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:

    > Parametr pod nazwą "zasięg" utknął w jakimś absurdalnym punkcie.
    > Ile by nie poprawili, jest mniej, niż "nieograniczony", jak w
    > przypadku samochodów spalinowych.

    Ale spalinowe nie mają "nieograniczonego", tylko jakis konkretny.
    Miałem LPG, to było ok 350km, tankowałem co ~300.
    Tyle tylko, ze tankowanie jest szybkie ... elektryczne potrafią
    się doładować w 15 minut. W sprzyjających warunkach.

    > Wbrew temu, co niektórzy pie^Hszą, ma to ogromne znaczenie.

    A to też zależy dla kogo i gdzie. Te ~400km to nie jest tak mało,
    gorzej, jak z powodu zimy, autostrady itp spadnie do 200 :-(

    > W drugą strone poprawić nie chcą. Gdyby
    > zasięg był mniejszy, samochód był tańszy i nie chciał zapadać się
    > ze wstydu pod ziemię w paryskie bruki -- to też by miało sens.

    Były mniejsze zasięgi. Może nawet nadal są.
    Widać sie kiepsko sprzedawały, trzeba było powiększyć
    - jednak ma to ogromne znaczenie :-)

    > Kiedy? Zawsze było tak, że różnica ceny zakupu przewyższała różnicę
    > kosztów eksploatacji (nie dotyczy tych, co sami bimber pędzą, to
    > znaczy prąd robią).

    Teraz koszty prądu w ładowarkach takie, że może nawet nie ma róznicy w
    kosztach eksploatacji :-)

    Ale w spaliniakach też tak jest, ze nowe samochody drogie, i szybko
    tracą na wartosci ... a jednak ktoś je kupuje :-)

    > Żona nie odczuwa w ogóle (a ja wymiany na nowszy model nie planuję).
    > Pozostałe rzeczy możnaby dalej realizować jednym pojazdem (jeśli ktoś
    > jest taki cwaniak, że kupuje teslę po to, by blokować drogę autobusom).

    Raczej nie blokujesz, to autobus blokuje drogę Tesli.
    A jak ktoś ma duże korki po drodze, to może być istotny argument.

    Tylko ... jak się wiecej tych elektryków sprzeda, to im nie pozwoją
    jeździć buspasem, ani parkować za darmo :-)

    > A już w ogóle nie rozumiem tych, co sobie kupuja kilka elektryków,
    > a nie mają ani jednego pojazdu zdolnego do przejechania bez problemu
    > dowolnego dystansu w dowolnym kierunku. Chyba tylko po to, by mieć
    > czym jeździć, gdy drugi stoi i się ładuje.

    Też jest to jakis pomysł. Jeden stoi i się ładuje z solarów na dachu,
    drugim jeździsz.
    Tylko to obecnie dość drogie, więc nie wiem czy jest takich wielu.

    J.