-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aacx119.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.misc.elektronika
Subject: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
Date: Tue, 14 May 2024 17:24:54 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <qr654c3s622t$.rx2xfmvxcp7l.dlg@40tude.net>
References: <v0viho$98l$1$Janusz@news.chmurka.net>
<v100le$rbg$8$Shrek@news.chmurka.net>
<2...@h...invalid>
<v15h5b$j8s$1$niusy.pl@news.chmurka.net>
<7...@h...invalid>
<w7by7wooal9b$.5c9fk6xf7of2.dlg@40tude.net>
<3...@h...invalid>
<4a2u7yrwn4ag$.9sbl8tlxpaxk$.dlg@40tude.net>
<a...@h...invalid>
<Tye_N.8334$ELC2.3689@fx12.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<%Iz_N.1044$7zZ.697@fx04.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl> <mjh0O.110$QP4.64@fx06.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<RVx0O.25777$2sNf.12174@fx08.ams1>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1u3egz2eac685$.45sj31w4ezzj.dlg@40tude.net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
NNTP-Posting-Host: aacx119.neoplus.adsl.tpnet.pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aacx119.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.75.119";
logging-data="12895";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:mFH7ncq8EksmYzE8HVNe96g32fs=
sha256:bnbreunBS95FLJZWYqIdJieXwE0Bmy5cWLHWFaLQWM8=
sha1:+f8n24oYX/EmDJrTj8BU8koNcHY=
sha256:3s8bz94FvQJ34vG9q90/62M2hSTG5vFLqXL/gq5VnNY=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.budowanie:595053 pl.misc.elektronika:791686
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 14 May 2024 17:06:24 +0200, Jarosław Sokołowski wrote:
> Pan J.F napisał:
>>> Wszystkie sprzedawane obecnie samochody elektryczne chcą udawać,
>>> że są pełnowartościowymi pojazdami. A nie są przecież.
>> No, parametry im się poprawiają, i się zblizają. Oczywiscie te lepsze.
>
> Parametr pod nazwą "zasięg" utknął w jakimś absurdalnym punkcie.
> Ile by nie poprawili, jest mniej, niż "nieograniczony", jak w
> przypadku samochodów spalinowych.
Ale spalinowe nie mają "nieograniczonego", tylko jakis konkretny.
Miałem LPG, to było ok 350km, tankowałem co ~300.
Tyle tylko, ze tankowanie jest szybkie ... elektryczne potrafią
się doładować w 15 minut. W sprzyjających warunkach.
> Wbrew temu, co niektórzy pie^Hszą, ma to ogromne znaczenie.
A to też zależy dla kogo i gdzie. Te ~400km to nie jest tak mało,
gorzej, jak z powodu zimy, autostrady itp spadnie do 200 :-(
> W drugą strone poprawić nie chcą. Gdyby
> zasięg był mniejszy, samochód był tańszy i nie chciał zapadać się
> ze wstydu pod ziemię w paryskie bruki -- to też by miało sens.
Były mniejsze zasięgi. Może nawet nadal są.
Widać sie kiepsko sprzedawały, trzeba było powiększyć
- jednak ma to ogromne znaczenie :-)
>>> Za to ceny mają nawet wyższe od samochodów do jeżdżenia.
>> Kiedys rekompensował tanszy prąd.
>
> Kiedy? Zawsze było tak, że różnica ceny zakupu przewyższała różnicę
> kosztów eksploatacji (nie dotyczy tych, co sami bimber pędzą, to
> znaczy prąd robią).
Teraz koszty prądu w ładowarkach takie, że może nawet nie ma róznicy w
kosztach eksploatacji :-)
Ale w spaliniakach też tak jest, ze nowe samochody drogie, i szybko
tracą na wartosci ... a jednak ktoś je kupuje :-)
>>> Ja nie odczuwam potrzeby posiadania więcej niż jednego samochodu.
>> Żona, opłaty parkingowe, wydzielone pasy, strefa czystego powietrza,
>> czy wreszcie samodzielne poczucie, że się nie smrodzi ... i wrażenie
>> potrzeby się może pojawić :-)
>
> Żona nie odczuwa w ogóle (a ja wymiany na nowszy model nie planuję).
> Pozostałe rzeczy możnaby dalej realizować jednym pojazdem (jeśli ktoś
> jest taki cwaniak, że kupuje teslę po to, by blokować drogę autobusom).
Raczej nie blokujesz, to autobus blokuje drogę Tesli.
A jak ktoś ma duże korki po drodze, to może być istotny argument.
Tylko ... jak się wiecej tych elektryków sprzeda, to im nie pozwoją
jeździć buspasem, ani parkować za darmo :-)
> A już w ogóle nie rozumiem tych, co sobie kupuja kilka elektryków,
> a nie mają ani jednego pojazdu zdolnego do przejechania bez problemu
> dowolnego dystansu w dowolnym kierunku. Chyba tylko po to, by mieć
> czym jeździć, gdy drugi stoi i się ładuje.
Też jest to jakis pomysł. Jeden stoi i się ładuje z solarów na dachu,
drugim jeździsz.
Tylko to obecnie dość drogie, więc nie wiem czy jest takich wielu.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.24 18:39 ptoki
- 14.05.24 18:52 ptoki
- 14.05.24 19:07 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 19:59 J.F
- 14.05.24 21:19 Jarosław Sokołowski
- 14.05.24 23:12 io
- 14.05.24 23:22 io
- 14.05.24 23:44 io
- 14.05.24 23:58 io
- 15.05.24 01:24 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 01:24 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 01:38 Jarosław Sokołowski
- 15.05.24 07:45 Cavallino
- 15.05.24 07:50 Cavallino
- 15.05.24 07:54 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- ...a po nocy, przychodzi dzień...
- pierdolec na punkcie psa
- Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- Inteligentne oświetlenie schodów
- Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- Sezon grzewczy kurła
- ogłoszenie widziałem na słupie WN
- miałem zły sen
- Wilgotnosciomierz?
- co się rzuca w oczy w PL
- Czyszczenie rur
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-15 ...a po nocy, przychodzi dzień...
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-09-23 Inteligentne oświetlenie schodów
- 2024-09-22 Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-22 Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
- 2024-09-18 szukam speca od mini-remontow (w w-wie)
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-11 ogłoszenie widziałem na słupie WN
- 2024-09-10 miałem zły sen
- 2024-09-09 Wilgotnosciomierz?
- 2024-09-08 co się rzuca w oczy w PL
- 2024-09-08 Czyszczenie rur