eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje › Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
  • Data: 2024-05-15 11:57:08
    Temat: Re: Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 15.05.2024 o 08:03, Marek pisze:

    > Ma to też pewne wady. Z czasem łapie wszelkie metaliczne
    > zanieczyszczenia, co powoduje problem z przyleganiem styków.

    A to taki problem przedmuchać ustami?

    > Czasami
    > magnesy kruszą się na mikroskopijne kawałki, które też robią problem z
    > przyleganiem.

    Jakim cudem miały by się kruszyć?

    > Lepsze są złącza tylko zasilające bez pinów danych.

    Nie są lepsze bo są dodatkowe.

    > Testowałem kilka typów w ciągu ostatnich 10 lat,  średnia
    > żywotność/używalność około roku do dwóch.

    To sobie kupisz za 10zł nowy adapter zamiast naprawy złącza.

    > Jednak najtrwalsze ładowanie to indukcyjne.

    W istocie najtrwalsze :-) Jak położysz urządzenie na ładowarce
    indukcyjnej to musi tam trwać aż się nie naładuje :-) Podłączone
    kabelkiem można odsunąć na odległość kabelka w dowolne miejsce. Jak
    jeszcze tego kabelka nie trzeba wkładać do gniazdka to kwestia
    bezdotykowości przestaje mieć znaczenie.

    > Złącze USB tylko do
    > ładowania  awaryjnego, gdy trzeba szybko podładować.

    Kupiłem bliskiemu smartfona. Ciągle na nim siedzi, regularnie
    doładowuje, nic się nigdy nie zepsuło. No ale z wyższej półki jednak.