    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Date: Fri, 20 Jan 2012 11:24:43 +0100

    news:4f16b77b$0$1231$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> napisał w
    > wiadomości
    d.googlegroups.com...

    > Punkt rosy wystąpi wewnątrz ściany i zacznie moknąć od środka. Każde
    > zamarzania będzie powodowało działanie destrukcyjne i ściana się rozsypie.

    Nie przekonuje mnie ten argument, a sciślej nie przekonuje mnie on w
    konfrontacją z praktyką! Obserwuje się liczne budynki wykonane ze ścian np.
    jednowarstwowych, chocby z Ytonga czy innego betonu komórkowego, albo nawet
    z odpowiednio grubego muru z cegiej czy pustaków.
    Niewątpliwie w takich ścianach punkt rosy wystepuje wewnątrz tych ścian, bo
    taki wewnątrz tych scian jest gradient temperatury od temp wnetrza do
    otoczenia, para swobodnie przez te sciany przepływa (bo ich się nie izoluje)
    a mimo to one jakoś nie rozsypują się.
    Dlaczego zatem szkodliwe miałoby być takie wewnętrzne ocieplanie?
    http://www.youtube.com/watch?v=-k3tnGPXwvk

    Podobnie jest z scianami w kanadyjczykach,- tu można argumentowac, że tu
    ogranicza się (stopuje) swobodny przepływ pary przez scianę, ale skoro tu
    mozna do takiego ograniczenia doprowadzić, to i przy ociepleniu wewnątrz
    także!
    Przyznaję, że aprobuję argument, że przy ocieplaniu zewnątrz łatwiej
    wyeliminowac mostki, ale argumenty o rozsadzaniu scian i zagrzybianiu są dla
    mnie niejasne.