  • Data: 2012-01-20 14:59:17
    Temat: Re: Dlaczego ociepla się dom od zewnątrz ?
    Od: "M." <...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-20 11:40, p 47 pisze:

    > Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

    >>> mrozu. Załóż że ściana od środka została zaimpregnowana. Można ją

    > Troszkę sobie przeczysz,- w końcu łatwiej jest tej wilgoci uciec w
    > sytuacji, gdy styropian jest wewnątrz, niz gdy, jak to obserwujemy

    Jeśli styropian jest wewnątrz to gradient temperatury w murze (warstwie
    zewnętrznej) jest mały.
    Jeśli styropian jest na zewnątrz, to w styropianie gradient temperatury
    jest duży i obszar wokół punktu rosy jest mały. Po drugie w środku płyt
    styropianowych (bo tam właśnie wypada punkt rosy). wilgoci praktycznie
    nie ma.

    Niszczenie muru jest osobną kwestią. Styropianu przez wykraplanie wody
    nie zniszczysz bo styropian składa się głównie z powietrza - a powietrze
    "nie niszczy" się od lodu.

    > powszechnie, jest na zewnątrz. No i zauważę, ze mury w budynkach
    > ocieplonych na ZEWNĄTRZ nieprzepuszczalnym dla wilgoci styropianem jakoś
    > nie rozsypują się na mrozie.

    Bo w murach ocieplonych na zewnątrz punkt rosy wypada poza murem.

    Natomiast jeśli punkt rosy wypada w środku ściany i jest tam wilgoć, to
    wtedy właściwości izolacyjne takiej ściany są dużo niższe (mokry mur
    gorzej izoluje).

    > Dodam ponownie, ze w scianach jednowarstwowych punkt rosy NA PEWNO JEST
    > WEWNĄTRZ MURU, para do nich wnika swobodnie, a mimo to np. mury z
    > Ytonga, czy też grube mury z cegiej nie rozsypują się nawet po kilkuset
    > latach (te z cegieł).

    Nie wiem, czy kilkuset - stan starych zamków jest taki sobie. Natomiast
    w kamienicach z cegły zwykle mur jest wentylowany - w środku robi się
    szczelinę kilkucentymetrową na powierzchni całej ściany aby odprowadzać
    wilgoć.

    Kilkusetletniego domu z Ytonga nie widziałem :-)

    A tu masz przykłady konsekwencji wilgotnych ścian
    http://odgrzybianie.net/

    M.