    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Mon, 13 Jul 2015 11:29:53 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Do Kogutka/Zenka odnośnie kosztów posiadania domu
    From: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 13 lipca 2015 18:12:34 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Można mniej pracować jak ma się więcej kasy bo nie płaci się rat przez 30 lat.

    Wez sie zastanow o czym piszesz, bo sie pogubiles :-)

    Zycie jak pisales, mialo byc fajniejsze! Mialo wiecej kasy zostawac w
    kieszeni. Jak rozumiem mialy byc za to balangi i.. wlasciwie nic wiecej
    nie napisales, poza tym, ze cala ta kase chcesz zbierac na starosc, zeby
    moc krocej pracowac. Czyli mam sie kisic moje najlepsze lata w blokowisku
    na 50 metrach tylko po to, zeby krocej pracowac? Do bani ta argumentacja :-)

    Ludziom starszym maleja potrzeby, znam kilka takich historii, gdzie ludzie
    cale zycie oszczedzali i nie zdarzyli tego wydac.

    > Można wcześniej zrezygnować z pracy zawodowo zarobkowej i przestawić się na
    > hobbystyczno zarobkową. Jak ktoś jest bogaty to niech sobie kupuje dom pod
    > Warszawą, drugi nad morzem a trzeci w górach. Problem w Polsce jest z tym że
    > na budowę domu albo kupno mieszkania porwali się ludzie nie mający pieniędzy.

    Dla kogo to jest problem? Jakos nie zauwazylem masowych samobojstw ludzi,
    ktorzy kupili dom :-) Nawet jak go maja w kredycie to, o ile nie sa idiotami
    i nie wzieli go w kredyt na 110% we franku, zawsze mozna go spieniezyc i
    spokojnie wystarczy na kupienie malego mieszkanka w bloku.

    > I to ich za jakiś czas zabije.

    Za jakis czas to oni beda mieli ten kredyt juz dawno splacony :-)

    > Oczywiście nie wszystkich. Przy rynku pracy jaki jest w tej chwili w Polsce
    > budowanie domu albo kupowanie mieszkania poza rejonami które mają szansę się
    > rozwijać to tak jak by sobie przybić jaja do krzesełka i twierdzic że jest
    > super.

    Wiadomo, ze budowa domu w Bieszczadach jest ryzykowna. Ja np. wybudowalem na
    Slasku - do kazdego kranca wojewodztwa mam maksymalnie 60 minut. To jak
    - jestem bezpieczny czy mam liczyc, ze za 5 lat bede musial sie przeprowadzac
    do Gdanska w poszukiwaniu pracy ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.