  • Data: 2017-12-05 15:31:51
    Temat: Re: Do Zenka: fotele kinowe
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 5 grudnia 2017 13:30:54 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > To 5:1 czy sto i jeden nic Ci nie daje z wyjatkiem mozliwosci szpanowania. Przy
    szerokosci obrazu w okolicach metra z pieciu metrow dla oczu jest to troche wiekszy
    punkt. Sytuacja w ktorej slyszysz odglos samochodu a samochod jest w innym miejscu
    nie jest zgodny z naturalnym odbiorem bodzcow. Wyobraz sobie ekran dziewiec razy
    wiekszy od Twojego telewizora i glosniki zaraz za powierzchnia w ktorej konczy sie
    obraz. Jak ktos jest z lewej strony i gada to dzwiek zgadza sie z polozeniem
    gadajacego na ekranie. Jak jedzie samochod z lewej do prawej to dzwiek jest zgodny z
    polozeniem samochodu. Nie zdajesz sobie sprawy ze jak ogladasz z trzech metrow cos co
    ma 55 cali przekatnej to kat jaki masz pomiedzy oczami i brzegami ekranu masz taki
    jaki ja bym mial ogladajc moj ekran z prawie trzydziestu metrow.

    Zenek skończ bełkotać. Przy 5.1 masz głośnik centralny, przedni lewy i
    prawy, tylne lewe i prawe plus subwoofer. Jak coś jest nagrane 5.1 to
    słyszysz dokładnie z której strony dźwięk pochodzi - jak oglądasz scenę
    akcji gdzie ktoś strzela z tyłu to słyszysz to z tyłu. Dla mnie audio jest
    ważniejsze od video dlatego porządne kino z Yamahy za parę tysiaków kupiłem
    jeszcze jak miałem TV CRT 32' :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.