    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Date: Tue, 14 Apr 2009 00:48:53 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Zmienia. Skoro nie wiesz nawet jak to nazwać to napewno nie jesteś w tej
    > materii laikiem.

    Wiesz czym różni się łam od kolumny? Czy ta niewiedza przeszkadza Ci w czytaniu
    gazet?

    > Dla laika bezpieczniej jest, kiedy robotę powierzy się fachowcowi.

    Kiedyś niechcący kupiłem książkę o moim bardzo starym samochodzie. Tam co
    drugie słowo było "udać się do ASO". Wyrzuciłem tę książkę :). Żarówki też
    wymieniam samemu (w samochodzie oczywiście:) chociaż podobno do tych ksenonów
    to już trzeba niezłego magika. Ale jeszcze mnie nie stać na takie wynalazki.

    > Jeżeli są polutowane

    To bym wtedy w ogóle o tych puszkach nie pisał...

    > Ja np. stosuję takie połączenia w miejscach, w których przewody muszą być
    > połączone i zatynkowane. Jestem pewien, że prędzej upali się przewód w innym
    > miejscu jak to połączenie.

    A nie lepiej zlutować i skręcić?

    > Ale to mówisz o innych czasach i innych materiałach. Obecnie jakość izolacji
    > przewodów jest tak dobra,

    Ale za 40 lat może się pogorszyć? Budynki potrafią stać długo.

    > Niestety gierkowskie przewody posiadały izolacje gumowe
    > + tkanina bawełniana, które po prostu się starzały.

    Nie pomyliłeś Gierka z Gomułką? Wypruwali mi podłogę z tego aluminium, bawełny
    nie było, ale to już tyle lat, że mogłem źle zapamiętać.

    > To nie jest złośliwość lecz uświadomienie :)

    Żona też mnie tak uświadamia, codzienie i od wielu lat :(

    > Poza tym takie rzeczy jak zapasowe żarówki,

    Są.

    > wtyczka,

    Większe ilości.

    > taśma izolacyjna,

    Zużyłem zapasy:(.

    > wskaźnik neonowy,

    Przerobiłem w swoim czasie na lampę stroboskopową, ale jest do odzyskania:).

    > bezpieczniki topikowe

    Budynek ma 10 lat. Średni Kwasula... nie ta epoka.

    > kombinerki,

    Z 8 będzie, ale porządne z izolacją na 500 V to chyba tylko jedne.

    > zestaw wkrętaków

    Z zegarmistrzowskimi i udarowym będzie ze 30...

    Mam jeszcze miernik ciśnienia sprężania cylindrów (własnej produkcji), mały
    kompresor (zbudowany z lodówkowego generatora i grubościennej rury) i jeszcze
    parę innych urządzeń. Prądnicę z neodymów (Amerykanę) musiałem wywieźć na
    działkę, bo stara się już wściekła a wykrywacz metali który zbudowałem 20 lat
    temu to mi po prostu wyrzuciła, chociaż można było nim wjechać na metr pod wodę
    i szukać po dnie. Kobiety lubią jak chłop coś w domu zrobi, ale nie lubią
    narzędzi, bo to koliduje z ich estetyką. Piękną, 100-letnią zabytkową tokarkę
    do drewna też musiałem wywieźć, chociaż to byłaby ozdoba każdego muzeum
    etnograficznego :(.

    Pozdrawiam

    Czapla