  • Data: 2009-04-14 06:32:46
    Temat: Re: Do elektryków - czy silikon to izolator?
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    T.M.F. <t...@n...mp.pl> wrote:

    > Hmm, jak ma sie utleniac wewnatrz spoiwa? Dyfuzja tlenu przez
    > metal
    > jest zerowa.

    Zacznie od wierzchu.

    > Cyna istotnie sie utlenia dopiero w temp. kilkuset
    > stopni. Zreszta w kompie jest sporo komponentow, ktore moga miec
    > nawet 80 i wiecej stopni a jakos nic sie nie dzieje. Nie pomylilo
    > ci
    > sie z niskimi temperaturami i zaraza cynowa?

    Nie. Zjawisko to stwierdziłem doświadczalnie lata temu, jak przyszło
    mi do głowy usprawnić lutownicę transformatorową przez dodanie do
    jej oryginalnych zacisków grota (z pozrywanymi gwintami) odpowiednio
    spreparowanych tulejek ze śrubkowym zaciskiem na grot. Sprawdziwszy
    pierwej, że ten płaskownik rozgrzewa sie raptem do okolic 100 stopni
    po prostu te tulejki do niego przylutowałem. Działał ten wynalazek
    bardzo dobrze, niestety dośc krótko, a zeżarła go korozja właśnie.

    > Natomiast jesli nie polutujesz skreconych przewodow to owszem na
    > styku
    > miedz moze pokryc sie siarczkami, ktore zwieksza rezystancje
    > polaczenia.

    A tu właśnie kłania się twój własny argument: jak te siarczki mają
    wniknąć pomiędzy silnie skręcone druty? Nietrudno znaleźć wokół
    siebie takie połączenia nielutowane, które owszem są już spatynowane
    ze starości, ale rozkręcone ukazują czystą, metaliczną miedź na
    styku.

    J.