  • Data: 2009-10-06 17:42:30
    Temat: Re: Do u??????????????????????
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale ja tu ciagle nie widze mocy...
    > Jak moc moze spadac przy mniejszej roznicy temperatur?? Zmniejsza sie
    > zdolnosc przekazywania energii nie moc. Moc jest caly czas ta sama ilosc
    > juli na sekunde. Mozliwosc przekazania juli to nie moc. To tak jak bys

    Jezeli zmniejsza sie zdolnosc przekazywania energii przy niezmiennej
    mocy, to nie ma sily - temperatura podlogi musi rosnac. Jesli nie rosnie
    to znaczy, ze zmniejszyla sie moc. I tak istotnie jest. Moc takiej rurki
    bedzie proporcjonalna do dT mierzonej na jej koncach, skoro wzrosla
    temp. otoczenia to dT maleje (zasilanie ma stala temp. a na powrocie
    rosnie).

    > Wracajac do problemu, zamiast podnosic temp. zasilania mozna dolozyc kolejne
    > metry rurki o tej samej mocy by zwiekszyc ilosc przekazywanej energii w tym
    > samym czasie nie zwiekszajac temperatury.

    Tylko, ze nie jest to mozliwe. Energia jest przekazywana z wylewki do
    otoczenia. Pow. wylewki=const, efektywnosc transferu zalezy wylacznie od
    dT wylewki i otoczenia. Dolozenie rurek cos by dalo gdyby temp. w
    rurkach wynosila np. 45 stopni, a otaczajacej je wylewki 20 stopni, to
    by znaczylo, ze rurki nie nadazaja z dostarczaniem energii. Tak czy
    siak, nie ma mozliwosci zwiekszenia mocy podlogowki bez zwiekszenia
    temp. wylewki.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.