  • Data: 2009-10-09 21:41:03
    Temat: Re: Do u??????????????????????
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Paź, 23:15, M <M...@w...pl> wrote:

    > Pozostaje pytanie czy to wystarczy

    Bez jaj - rurki co 10cm maja niewystarczyc? To chyba w jakims starym
    gierku albo wczesniej :)
    Ja mam zaprojektowane na parterze 12 obiegow - rozne, od 14 do 60m.
    Srednio te 30-40, rozstaw w salonie - 20, 25 i 30 (3 petle), w kuchni
    15, w lazience 15, w garazu 35, w sypialniach 20. W piwnicy mam wogole
    super male zapotrzebowanie na cieplo - jeden z pokoi (ok 40m2) tylko
    300W - wychodzi mi jedna petelka dlugosci 16m ulozona co 50cm ;-) Tam
    na jakims szczegolnym komforcie (odczuwanie cieplo-zimno na podlodze)
    mi nie zalezy wiec raczej tak zostawie.

    Ogolnie - na 400m2 ogrzewanej powierzchni obliczone mam 1,1km rurki -
    czyli wychodzi srednio 2,75m / m2 czyli rozstaw w okolicy ponad 30cm.
    Wskaznik mocy do powierzchni mam 24W/m2. Wszystko liczone na
    temperature zasilania 40st, takze mam i tak spory zapas bezpieczenstwa
    "jakby co" :) Instalatorzy, ktorzy klada wszedzie rozstaw 10cm powinni
    sie isc leczyc! Potem sie biora legendy, ze podlogowka niezdrowa,
    nawet Maniek kiedys dawal przyklad jak u jakiegos znajomego widzial
    podlogowke wpieta bezposrednio do pieca ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.