  • Data: 2009-10-04 18:24:36
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:haahsm$hap$1@news.dialog.net.pl...

    > No właśnie- beton skuteczniej odessie ciepło z rurek, niż powietrze- ok,
    > ale jak go przykryję panelami,to mamy kolejne straty ciepła:(
    > Zasilanie mogę sobie ustawić do max 45stC (regulator trmostat.)

    Wiesz co, trudno tak doradzac na odleglosc, ale te 20cm rozstawu i panele to
    troche optymistycznie tym bardziej ze jest ta witryna. W jej okolicy warto
    by pewnie zagescic nieco rure tworzac tzw. strefe brzegowa. Zeby dolozyc
    druga petle to powinienes miec miejsce w rozdzielaczu, bez tego kicha. Ale
    tez bez drugiej petli ciezko bedzie wyrobic sie z rozsadna dlugoscia jeden
    petli. Ja dla przykladu w salonie 30m^2 w ktorym przewidzialem deske
    grubosci 15mm mam prawie 300m rury, trzy petle o rozstawie 10cm, ale tez i
    14cm styropianu pod spodem. Najbardziej standardowy rozstaw na oko to 15cm i
    w sumie jezeli bedzie gesciej to gorzej nie bedzie, tylko rury i
    rozdzielacza idzie wtedy byc moze niepotrzebnie wiecej. Jezeli ktos to
    liczyl to byc moze jest OK, ale troche optymistycznie jak na moj gust, tylko
    kto to wie na odleglosc?
    Na Twoim miejscu przedyskutowal bym to z innym instalatorem, najlepiej
    doswiadczonym rzecz jasna.

    Pozdro.. TK