  • Data: 2009-10-05 17:30:56
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:had8g8$a8n$1@node2.news.atman.pl...

    > Szybkość oddawania ciepła zależy od różnicy temperatur. Jeśli w pokoju
    > jest 20C i podłoga ma 35C to cokolwiek nie zrobisz nie oddasz więcej.
    > Chyba, że ustawisz wiatrak, polejesz wodą lub w inny sposób zmienisz
    > mechanizm przekazywania energii.
    >
    > Moc to jest właśnie wydajność. Jeśli masz moc 300W to jesteś w stanie
    > przekazać 300J energii w sekundę.

    Sorry nie wiedzialem ze wydajnosc okresla sie w watach.

    Co bedzie jezeli rury w posadzce o okreslonej mocy metra biezacego bedziesz
    mial wiecej a co bedzie jezeli bedzie mniej? Zdaje sie ze pisales cos o nie
    zwiekszaniu mocy po dodaniu rurek a o koniecznosci podniesienia temp.
    zasilania by zwiekszyc moc? Nie chce mi sie w dawac w fizyczne farmazony o
    roznicach temperatur bo watkotwora napisal ze rurami plynie 45C a temp.
    pomieszczenia nie wzrasta pow. 18C.

    > Wentylacja to właśnie zapotrzebowanie na ciepło.

    Aha, dobra mi starczy.

    > Przy dobrej izolacji

    Co o niej wiemy?

    > ścian wentylacja grawitacyjna jest w stanie stanowić podstawowe
    > zapotrzebowanie na ciepło. Zresztą łatwo to policzyć - bierzesz kubaturę,
    > zakładasz ile ma być wymian powietrza, bierzesz powietrze -20C rozprężasz
    > izobarycznie do temperatury +20C, ciepło właściwe z tablic i wychodzi np.
    > 10kW.

    I to wszystko nie wiedzac ile ucieka przez sciany, posadzke, okna. Calkiem
    to proste, mozna by w ogole nie ocieplac i policzyc wymiane powietrza. Gdyby
    ja zatrzymac to stat w ogole by nie bylo...

    Pozdro.. TK