  • Data: 2009-10-05 17:52:49
    Temat: Re: Do użytkowników podłogówek
    Od: M <M...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Sorry nie wiedzialem ze wydajnosc okresla sie w watach.

    ?????
    A w czym?

    Przekazujesz energię (w dżulach), ilość przekazanej energii w jednostce
    czasu to wat.

    > Co bedzie jezeli rury w posadzce o okreslonej mocy metra biezacego bedziesz
    > mial wiecej a co bedzie jezeli bedzie mniej? Zdaje sie ze pisales cos o nie
    > zwiekszaniu mocy po dodaniu rurek a o koniecznosci podniesienia temp.
    > zasilania by zwiekszyc moc? Nie chce mi sie w dawac w fizyczne farmazony o
    > roznicach temperatur bo watkotwora napisal ze rurami plynie 45C a temp.
    > pomieszczenia nie wzrasta pow. 18C.

    Jeszcze raz.

    Zakładamy, że nie przegrzewamy podłogi (ma 35C). Podłoga nie zmienia
    kształtu. W związku z tym ta konkretna podłoga jest w stanie pracować z
    taką mocą, że jest w stanie utrzymać w tych warunkach 18C. ustala się
    stan równowagi (podwyższenie temperatury do 19C spowodowałoby spadek
    mocy podłogówki - zmniejsza się różnica temperatur). To 18C może wynikać
    z tego, że budynek dzisiaj odbiera więcej ciepła bo jest mokro (spójrz
    na ciepło właściwe wody oraz ciepło parowania).

    > Aha, dobra mi starczy.

    > Co o niej wiemy?

    Przecież właśnie to napisałem. Nic nie wiemy o izolacji, wentylacji
    układzie pomieszczeń, itd żeby cokolwiek doradzić.

    > I to wszystko nie wiedzac ile ucieka przez sciany, posadzke, okna. Calkiem
    > to proste, mozna by w ogole nie ocieplac i policzyc wymiane powietrza. Gdyby
    > ja zatrzymac to stat w ogole by nie bylo...

    Nie byłoby strat na wentylacji zostałyby straty na ścianach. Te straty
    się sumuje (spokojnie można przyjąć, że te dwa czynniki są liniowe).

    Napisałeś, że wentylacja to pikuś. Ja twierdzę, że wentylacja
    grawitacyjna w dobrze izolowanych domach (dzisiejszych) stanowi poważny
    czynnik zapotrzebowania na energię - i nie jest to pikuś (czyli np. <10%)

    M.