    From: Ap3k <...@...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Do winiarzy
    Date: Sat, 7 Nov 2009 18:14:11 +0100

    On Sat, 7 Nov 2009 05:30:00 +0100
    "barbakan" <b...@p...onet.pl> wrote:

    > Witam,
    > kupiłem ostatnio pirosiarczyn sodu w opakowaniu 100g i potrzebuje
    > odmierzyć 3g. Dokładność wagi kuchennej pozostawia wiele do życzenia
    > i zastanawiam się, jak to zrozbić (bez kupowania nowej wagi). Może
    > macie, znacie jakieś sposoby?

    Pomysl sciagniety z internetu, ktorego uzywam do odmierzania, to
    strzykawka. Kup sobie za grosze strzykawke 100ml. rozpusc w 80ml wody
    10 gram pirosiarczynu i uzupelnij do 100ml. I teraz spokojnie mozesz
    odmierzac, 10ml to 1gram pirosiarczynu rozpuszczonego w wodzie.

    jak chcesz zrobic mniej roztworu, to podziel te 10g z paczki metoda na
    narkomana* na dwie rowne czesci i rozpusc w 50ml. wody.

    *na narkomana, czyli karta kredytowa na szklanym stoliku. ;-)

    P.S. roztwor pirosiarczynu bardzo szybko wietrzeje, ale ponoc w
    strzykawce mozna dlugo trzymac.

    --
    PRecz