    From: "t-1" <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Do wypalaczy sadzy w kominie
    Date: Tue, 5 Nov 2013 20:15:56 +0100

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:l4orr9$29k$1@news.dialog.net.pl...
    > Jest kominek, przewód spalinowy w domu to rura fi 20cm żaroodporna
    > otoczona 5 cm wełny mineralnej, a ta z kolei rurą fi 30 cm z blachy
    > nierdzewnej.
    > Zastanawiam się nad skutkami zapalenia się sadzy w tym kominie- nie ma
    > żadnych kolan, prosta 6metrowa rura.
    > Rura może popłynąć?
    > Bo sobie pomyślałem,że taka dobrze nagrzana rura mogłaby się sama
    > katalitycznie oczyszczać.
    > Jeżeli sadza się zapali, osiąga o ile się nie mylę ok 1000stC. lecz
    > warstwa sadzy na rurze nie będzie nigdy zbyt gruba, wiec powinno sie to
> [...]

    Starą ale podobno bardzo skuteczną metodą wyczyszczenia komina jest
    spalenie w dobrze rozpalonym piecu obierek z kartofli.
    Sadza podobno mięknie, odpada od ścianek komina i spada do wyczystki.
    Usłyszałem od ojca gdy dyskutowałem z nim problem. Sam jeszcze nie
    sprawdziłem.
    Bał bym się zapalać sadzę świadomie, gdy nieświadome zapalenia to często
    pożar domu.