  • Data: 2014-12-11 11:53:11
    Temat: Re: Dobowe zużycie gazu ziemnego
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-12-10 o 18:18, pepe pisze:
    > Tak, drewno porabane gotowe do palenia w kominku placilem po 200 zl/mp

    Sezonowany jesion kosztował mnie 230 zł/mp + transport. Taniej w okolicy
    niestety nie znalazłem albo jak znalazłem, to na tyle daleko, że
    transport wyniósłby wielokrotnie więcej.
    Musiałem też kupić droższe sezonowane drewno, bo mieszkam w domu dopiero
    pierwszy rok i wcześniej nie byłoby gdzie kupić i przechować drewna.
    Ten sam niesezonowany jesion mógłbym mieć od tego samego dostawcy za 189
    zł/mp

    > Ja tez kupowalem w tartaku przy pobliskim lesie.
    > Drewno nie bylo oszukane, ukladali bardzo ciasno, tak ze mozna
    > pwoiedziec, ze byl tam na 100% mp drewna.

    U mnie akurat też na tym "metrze" nie oszukiwali. Było możliwie ciasno.

    > Wlasnie w tym problem, ze te mp musisz sam pociac/porabac a to jest
    > praca kilkudniowa, a ja czasu na to nie mam w przeciwienstwie do Ciebie ;-)
    > Wiec trzeba by kogos wynajac do przewozu, ciecia itd..

    Ja mam dokładnie jak Ty. Po pierwsze nie mam czasu na to, po drugie nie
    mam sił i ochoty na obrabianie setek kilogramów czy ton drewna. Więc
    takie ładne długie beleczki z lasu nie bardzo mnie urządzają.

    > Najlepsze drewno do palenia w kominku to grab.

    Grab niestety mocno w cenie nawet jak jest. Dlatego wziąłem coś z
    rodziny dąb/buk/jesion. W zależności co najlepiej kosztowo wychodziło
    akurat.

    Pzdr
    --
    /__/_* /