  • Data: 2010-01-04 20:52:20
    Temat: Re: Dobra wiadomość dla palaczy (kominkowych)
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Sty, 21:10, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:

    > Kupi drzewo, ale u uczciwych ludzi, po uczciwej cenie i zanim spal , sam je
    > przesezonuj solidnie - a do tego czasu tylko brykiet.

    No ja spale to co mi wczesniej przywiezli (te niby suche niby 4mp) i
    reszte w tym roku na pewno dopale brykietem drzewnym. A na przyszly
    rok juz mi lezy ~12mp, a w praktyce spokojnie 15mp lub nawet wiecej
    brzozki i (niestety) topoli, ale super taniej (calosc 500 pln :-) Bede
    sie z tym musial rozprawic jak najszybciej zeby jeszcze tegoroczny
    mroz mogl to troche podsuszyc :)

    > Inna sprawa, jak do kominka wieczorem wrzuc 3-4 kawa ki drzewa i 2 kostki
    > brykietu, to rano arzy si ju tylko brykiet.

    U mnie drewno spala sie blyskawicznie. Po 3-4h prozno szukac zaru.
    Tzn. zar jest nawet i do 48h ale taki ze go nie widac, nie czuc no i
    mozna zapomniec zeby z niego ponownie kominek rozpalic. Ale jak wrzuce
    wieczorem 5-6 brykietow z wegla brunatnego to spokojnie rano mozna
    dorzucic drewna i sie pali :) Ciepla rzeczywiscie daje bardzo duzo. U
    mnie ten brykiet stoi bodajze 22 pln / 30kg wiec nie jest znowu taki
    drogi.

    > A jak czasami jest ch odno i chc szybko nagrza salon, to do pal cego si
    > drzewa wrzuc szufelk ekogroszku :) Pi knie si pali... ale robi tak tylko
    > na noc - i ju nie otwieram kominka do rana (smr d).

    Ja wegla nie uzywam z uwagi na gwarancje na wklad. Uzycie wegla =
    utrata gwarancji. Producent w razie reklamacji robi badania i jak
    wyjdzie, ze bylo palone weglem to place za ekspertyze i trace
    gwarancje (ten producent to kratki).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.