  • Data: 2011-11-28 15:01:56
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Lis, 15:29, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> wrote:

    > Odniosłem się do twojego zarzutu że ktoś uwzględniał parametry dla 50stC
    > przy testach sprawności PC a nie dla 40stu.

    Bo ja pisalem o CO. To jest kilka razy wyzsze zuzycie niz na potrzeby
    CWU. Wiec czemu pisac o COPie na potrzeby grzania CWU (na dodatek do
    niepotrzebnych 55stC!) a nie o COPie na potrzeby CO? :)

    > Nie skomentowałeś tego co wyżej pozostawiłem jako cytat. Jest więc w
    > pokrętny sposób ukryta temp mieszania czy też nie?
    > Nie napisali wprost ale wynika to z zakresu działania baterii.
    > Ja mam baniak z góry na dół solarami nagrzewany do nawet 80stC a gdy solar
    > nie da rady to kocioł gazowy dogrzewa do 55stC.
    > Na wyjściu baniaka jest główny zawór mieszający na cały dom honeywell TM200
    > ustawiony na 55stC.

    Tez mam taki zawor - ustawiony na okolice 45stC, bo raz w tygodniu do
    60-65stC nagrzewa mi bufor grzalka (przeciw legionelli) a przy okazji
    ogranicza to straty w cyrkulacji.

    > A mam. Ale co to ma do rzeczy w sytuacji gdy mówimy o temperaturze wody?

    No twierdzisz ze zawor termostatyczny nie dziala przy zasilaniu
    ponizej 50stC. Ja twierdze ze dziala doskonale. Ale OK - zakonczmy ten
    temat, ten sie tyczy sprawnosci pompy ciepla a nie zaworow :)
    pozdr.

    --
    Adam