eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieDobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła › Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
  • Data: 2011-12-01 10:45:40
    Temat: Re: Dobre opracowanie dotyczące efektywności pomp ciepła
    Od: "Tomek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rrr" <r...@o...rrr.pl> napisał w wiadomości
    news:jb7jpp$qn4$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik Tomek napisał:
    > Witaj
    > dobrze zrozumiałem, że masz ogrzewanie gazowe, do tego dogrzewasz
    > klimatyzatorem i palisz w kominku jednocześnie ?

    Mogę mieć 3 źródła na raz, ale tego nie stosuję. Kominek w chłodniejsze
    pory (lub palenie "rekreacyjne" 2-3 kg drewna dziennie), klimatyzator
    zawsze w porach przejściowych, szczególnie jak na zewnątrz jest +7 oC
    lub cieplej.

    Sprawa kominka wynikała z tąd, że był projektowany kocioł 2F z otwartą
    komorą w kuchni (i blisko łazienki) i gdzieś musi być napowietrzenie
    . I za poradą innych napowietrzenie jest pod kominkiem, gdzie się
    ogrzewa od wkładu.
    Można też na wejściu napowietrzenia założyć grzejnik i też będzie OK.
    Inaczej zimne powietrze z napowietrzenia
    się snuje nad podłogą dając dyskomfort.

    Czy też gazu używasz
    > jedynie do CWU i gotowania ?

    Nie. Same koszty instalacji, projektów, uzgodnień itp i stosowanie GZ50\
    tylko do gotowania i CWU to nieporozumienie.
    Kominki są swietne do palenia rekreacyjnego (przed laty ktoś kapitalnie
    napisał, że "kominek to rzecz wspaniała, pod warunkiem, że nie ma musu
    aby w nim palić"), do dogrzewania w mroźne dni - aby zmieścić się w
    tańszej taryfie W2.
    Klimatyzator to rzecz WSPANIAŁA, teraz one staniały i naprawdę
    przy zdrowych zmysłach nigdy bym nie zainstalował PC, a właśnie
    je- a w razie braku gazu- klimatyzatory z ogrzewaniem elektrycznym listwami
    grzejnymi i kominkiem (ale już nie hipermaprketowym a lepszym i
    mniej dymiącym). Bo kominek to też kwestia odnawiania pomioeszczenia
    gdzie się on znajduje.