    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 24 Feb 2016 09:52:33 -0800 (PST)
    Subject: Re: Dolne źródło - rozkminki
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 24 lutego 2016 18:21:42 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Jaki metraż i jakie parametry murów/ocieplenia? Bez WM i reku?

    Około 240m2 użytkowej (bez garażu). Porotherm 24cm, styropian 25cm,
    okna porządne, parterówka, zwarta bryła, bez ozdóbek, pod podłogą
    z 15cm styropianu, strop ze 35cm wełny. Z przeszkadzaczy: komin
    w kotłowni (który chcę przerobić na wyrzutnię WM), kominek.

    > Ale przed poprawieniem dwóch pierdół jak
    > izolacja od gruntu i separacji ściany pom. gosp. od domu też było 8,5kW
    > oraz 17MWh/rok. :P

    Jaka izolacja od gruntu i co za separacja ściany?

    > Pytanie ważniejsze ile realnie metrów samej spirali (wymiennika) wychodzi.
    > Też mam założenie 4x200, wchodzi to na 500m2, ale samej spirali wychodzi
    > ~22mb, na którą przypada około 100m rury, reszta to tylko dobiegi. Ale to u
    > mnie, bo kotłownię mam od dupy strony.

    Planowałem 4 wykopy 2m x 25m, do tego dobiegi, nie wiem ile tej
    spirali z tego by wyszło, na razie się dokształcam.

    > Zawołaj geodetę, to przy okazji zobaczysz co masz głębiej i jak się boisz
    > PC PW, to może zrobisz odwierty. Ostatnio nie kosztują już takich
    > dramatycznych pieniędzy jak kiedyś (albo inaczej, nie robią ich już tylko i
    > wyłączenie firmy od PC liczących sobie jakichś chorych pieniędzy).

    Ale pewnie taniej jak z 15 tys. za odwierty nie będzie, czy się mylę?
    A rurki w glebie to powinienem za 8 tys. opędzić (chyba).

    > Ale i tak najlepiej pomyśl w swoim wypadku o PC PW. Te nowe pompy
    > powietrzne sobie już dobrze radzą, ew. powalcz o zmniejszenie strat.

    A masz jakąś sensowną na myśli? Ile toto kosztuje i czy bardzo
    hałasuje?

    L.