  • Data: 2016-02-24 20:12:30
    Temat: Re: Dolne źródło - rozkminki
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 24 lutego 2016 18:45:02 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Kupić za 18, zrobić, sprzedać za 12 np? :>

    Bezsensu :) Stracisz 6k, za tyle to masz juz wynajeta koparke i rury kupione!

    > Na dolne źródło mam jakieś 30x30m tak pi razy oko. Może ciut więcej
    > jakimiś skrawkami.

    To idealnie :)

    > Ano muszę to sobie narysować i rozkminić.
    > Mówisz że PE32? Nie lepiej 40?

    Moim zdaniem tak. Musisz na to popatrzec "odwrotnie" - tzn. nie, ze rura
    odbiera cieplo, tylko, ze rura "oddaje chlod". I teraz jezeli masz slaby grunt
    (piasek) - on ma niskie cieplo wlasciwe, wiec im dasz grubsza rure tym
    plyn w niej bedzie plynal wolniej i "oddawal chlod" glownie w poczatkowych
    metrach rury. A najefektywniej bedzie, jak bedzie "oddawal chlod" rownomiernie
    w calym dolnym zrodle. Czyli wiecej - cienkich rurek, rozlozonych na jak
    najwiekszej powierzchni terenu. Dlatego tez spiralny w piachu jest zlym
    pomyslem :) Masz do dyspozycji 30x30 to mozesz ulozyc 900m rury w rozstawie
    co metr. Idealny kolektor :)

    Ja mam 5 x 100m PE32 w glinie i ma temperatury idealne przez caly sezon.
    Zaczyna sie regenerowac juz w maju, w czerwcu juz ma powyzej 10stC, a w lipcu
    przekracza 12-13stC. Moim zdaniem PE40 nawet na gline to gruba przesada.
    Szkoda glikolu (czy co tam bedziesz lal). Sama rura tez jest znacznie drozsza.
    Do metra PE32 SDR11 (scianka 3mm) wchodzi 0,53l, a do PE40 SDR11 (scianka
    3,7mm) - 0,83l. Dla 900m masz roznice 477l VS 747l - 270l plynu. Kasa
    wyrzucona niepotrzebnie w bloto ;) Oprocz tego pompa tez ma wieksza mase
    plynu do przepchania etc...

    Moja sasiadka robila ostatnio wycene i jej tez zaproponowali jakis kosmos
    DZ i dali jej do tego pompe 500W za 2k pln :)))

    U mnie DZ chodzi na WILO STAR 25/60 za 400 pln i parametry sa idealne
    (nigdy dT na wyjsciu i wejsciu nie wzrasta powyzej 3stC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.